Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sandra - 30 oktober 2009 18:12

Varför ska grannarna alltid förstöra mina lov? Varenda gång man är ledig från skolan, då sätter de igång och borrar och har sig… Det var samma sak i somras, blir de aldrig nöjda med lägenheten lr?

 

Förutom den delen då jag svor åt grannarna då så har dagen varit jäkligt slapp ^^ har typ glott på tv och skrivit en massa på ”Inte som en saga” har även lagt ut första delen på dikta, nu är det bara att vänta och se om ngn mer än Linda tkr om den ^^


Precis nyss, när jag satt och skrev det här inlägget ringde det på dörren, och utanför står små sötnosar utklädda och säger ”bus eller godis” :D OMG vad underbara barn är<3 Problemet var ju dock att vi inte hade ngt godis hemma -.- så de fick lite chilinötter ist ^^ haha xD de kmr nog aldrig tbx ^^ Så nu är Elin nere och köper godis ifall det kmr ngra fler sötingar<3 Ååå jag älskar halloween, utklädda barn är det sötaste som finns :’D


Men det var nog allt för idag ^^ haha nu ska jag snart se på film :P


Se ya<3

Av Sandra - 29 oktober 2009 21:57

Okej jag är en aning patetisk, men jag älskar den här texten, trots att den nästan får mig att gråta 


En blind pojke satt utanför en stor byggnad med en hatt vid sina fötter.
Han höll i en skylt där det stod: ”Jag är blind. Snälla, hjälp mig!”
Det låg bara några mynt i hatten.


En man passerade. Han tog några mynt från sin ficka och la i pojkens hatt.
Därefter tog han skylten, vände den och skrev några ord.
Han lämnade tillbaka skylten så att alla som passerade kunde se de nya orden.
Snart började hatten fyllas med pengar.
Många fler människor gav nu pengar till den blinde pojken.


Senare under dagen kom mannen tillbaka för att se hur det gick.
Pojken kände igen hans fotsteg och frågade:
”Var det du som ändrade min skylt i morse? Vad skrev du i stället?”
Mannen svarade, ”jag skrev bara sanningen.
Jag uttryckte samma sak som du fast på ett annat sätt”.


Så här hade han skrivit:
”Det är vackert väder idag, men jag kan inte se det”.


Av Sandra - 28 oktober 2009 19:35

Jaha, så har ännu en dag av lovet gått, snart är det dags att återvända till skolan igen…


Det här har nog varit lovets bästa dag hittills (förutom halloweenfesten ofc), har äntligen hunnit med att spendera lite tid med mamma (:

Dagen började med att vi åkte till Maxi och handlade saker till maten jag skulle laga på kvällen, sedan åkte vi till Commerce och kikade lite (: Vi gjorde egentligen inte så mycket, men det var mysigt att umgås lite<3


Vi lagade maten tillsammans med (: rattatoille (som jag fortfarande inte kan stava till) mumsigt värre blev det iaf :) Till efterrätt blev det morotstårta :D Det vart uppskattat iaf ^^


Nu sitter jag här och gör typ ingenting igen -.- Det står lite still på berättelsen ”Inte som en saga” men det flyter nog snart på igen :P har precis gjort om bloggen och så med ^^


Det var egentligen allt för dagen, har inget att skriva om nu på lovet :O det händer ju inget -.-


Bye Nyappy ;)<3

Mata Ne

  

Av Sandra - 27 oktober 2009 14:29

När barnen gråter 
Låt dem veta att vi har försökt 
När barnen ber 
Låt dem veta att vi har misslyckats

Allt detta som vi har förstört 
Alla dessa krig i världen
All misär och det är barnen som gråter 
Ty vi har försökt och misslyckats

Framtiden är åt barnen
Vi äro skyldiga dem en fred
Precis som White Lion sjunger
When the Children cry 
När barnen gråter 
Låt dem veta att vi har försökt 

Men vad har vi gjort av denna värld? 
Vad är det för framtid som väntar barnen?

Gråt med barnen, ty de förtjänar detta
Gråt med dem, ty deras framtid är svår

 

  

Av Sandra - 26 oktober 2009 23:45

Snacka om att det är skönt med lov? Jag håller med Fai, att sitta en söndag och tänka, ”Det är ingen skola i mrgn” jäklar vad härlig den tanken är :D<3


Jag råkade även göra så som vi sa att man borde göra, jag glömde stänga av alarmet, så kvart över 5 satte mobilen igång att spela Chris Crocker’s – Mind in the Gutter, och det är inte en låt man vill bli väckt av när man ska somna om, den får man på hjärnan direkt, vilket gör det svårt att somna om, och det är just därför jag har den som ringsignal.

Men efter ett tag lyckades jag i alla fall få bort låten från hjärnan, och då var det jävligt skönt att somna om (:


Annars har det inte hänt så mkt idag, åkte hem till mamma igen, och såg en vidrig sak på busshållsplatsen. Jag tänker inte förklara vad nu, men det handlar om en lärare, som alla i klassen vet vem det är, ni vet säkert redan vad det handlar om, men är någon nyfiken kan jag berätta på msn. (Varne@live.se)


I alla fall, nu är man hemma hos mamma igen :) Just nu sitter och ser det sista avsnittet på säsong två av Zoey 101, och OMG vad jag älskar det avsnittet… Sitter fan och tjuter för att Chase är så sjukt söt<3

Okej, alla tkr att programmet är kasst och barnsligt för att det normalt sett går på en fånig barnkanal, men jag älskar det (: Plus att jag tränar engelskan, det finns ju bara utan text på Internet ^^

Det är hemskt vad mkt engelska jag tränar nu för tiden, youtube erbjuder ju bara alla anime-serier med engelsk text, så där övar jag lite till ;)


Nja, det var nog allt för idag, jag ska se slutet på avsnittet, så sjukt gulligt<33


Se ya ;)

Mata Ne

  

Av Sandra - 25 oktober 2009 17:24

Jag tänker inte börja med att berätta om hur min dag var, först ska jag berätta om gårdagen ;)


Var på halloweenfest hos Sanna (: Lena och Fai var också där :D Vi började med att laga mat och äta, sedan såg vi lite på Mirrors, och efter det gick vi ut och badade tunna :P

Bada tunna var asaskönt, det var jättevarmt och man kände inte alls att det var kallt i luften. Så vi satt där och slappade, snackade lite, lekte lite lekar, typ ”Gissa vem jag är” och liknande ^^


Efter det gick vi in och såg på CSI: Miami<3 Älsk på det ^^

Sen sjöng vi lite singstar och roade oss med att mobba varandra och klaga över vilka dåliga låtar det var :P


Uhm… Vad gjorde vi mer? Vi liksom snackade en massa, och åt morotstårta med glasyr :D *mums*


Just det, vi var utklädda med ;) Jag till typ hatobjekt (hade färjestadströja ^^) Lena till… Ja jag vet inte vad hon var egentligen ^^, Fai till en sån där mimartyp (kmr fan inte ihåg vad det heter) och Sanna var först en pumpa sen typ en cool vampyr lr ngt liknande (jag har så bra koll asså)


Kvällen var iaf jäkligt lyckad<3 Tack, det MÅSTE göras om ;D<3


     

Morotstårtan<3

  

Sanna

(Tyvärr blev det inga mer bilder...)




Idag då!


Vi åt tårta, godis och typ sånt till frukost (så nyttigt jag vet) samtidigt som vi såg på lite film. Sedan städade vi (en massa typ) och sen åkte jag hem XD


Hemma har jag inte gjort mkt, sovit ikapp lite och glott på film ^^ nu ska jag snart spela The Sims 3 och sen är det väl dags att sova X)


Bye Nyappy<3

Av Sandra - 24 oktober 2009 14:12

Sitter här och knarkar introlåtarna till Vampire Knight<3 Omg vad bra de är O__o <3




Av Sandra - 23 oktober 2009 22:53

Har grymt tråkigt, så slänger in en hiss & diss ^^

 

 

Hattar 8)

Jag älskar hattar av alla slag, så länge man hittar en som passar ens personlighet tkr jag att fler borde bära hatt (:      





Tofsar på benen -.-

Vet att många skriver om det, men jag tkr att det är så grymt fult .__. Okej att alla ska ha sin egen stil och allt det där, men seriöst, så många tofsar behöver man inte ha -.-


Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards