Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under januari 2010

Av Sandra - 30 januari 2010 23:17

Gaaaah!! Ledsen över att jag är så värdelös på att uppdatera, jag ska försöka bli bättre, men det är fan inte lätt ^^

 

Var på Björnes igår, ville egentligen inte gå dit, men efter en massa tjat från 6 underbara tjejer var det bara att knata dit ^^ de bjöd mig till och med så det var bara att le och se glad ut =)

Superkul vad det i alla fall, mådde lite illa en stund men det gjorde inget, det var kul att vara social mot några och inte bara sitta hemma och spela Fiesta ^^


Idag var jag på dop =) Lilla Nova (min kusins dotter) döptes :) hon är så sjukt söt den tjejen<3 Att småbarn alltid måste vara så underbara :') Köpte ngra fina kort från kyrkan med, med dessa tre texter på:


"Varje skugga talar om att någonstans finns det ett ljus"

 

"Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull för ingen annan är som du"

 

"Tänk positivt!

Säg till dig själv varje morgon:

Det här blir en fin dag!

Jag klarar av mer än jag tror!

Ingenting blir bättre för att man oroar sig!

Man kan aldrig göra mer än sitt bästa!

Alltid finns det något att glädja sig åt!

Idag ska jag göra någon!

Det är ingen idé att deppa!

Livet är härligt!

Tro på dig själv!

Var optimist!

 

Jag tyckte att dessa tre var väldigt bra och som ni säkert ser så fick den ena stå med på min nya header ^^


Nå, det var allt för idag ;)

Cya<3

/Sandra

Av Sandra - 27 januari 2010 21:51

Jaha, nu var dt sådär länge sedan jag bloggade igen, har aldrig ngt intressant att skriva och dt känns ju lagom värt att skriva om ngt som ingen kmr orka läsa sen.


Ja, jag ska börja med att berätta att det här inlägget kommer handla om något som jag vet att typ ingen bryr sig det minsta om, men som jag ändå bara måste få skriva om. I vanliga fall handlar mina inlägg om saker som gör mig förbannad, ledsen, irriterad eller något liknande, men den här gången är dt något som gör mig riktigt glad, vilket är ovanligt.


De flesta har säkert redan gissat att det handlar om Internetspelet Fiesta. Ja, jag är helt beroende, jag drömmer om spelet, jag tänker nästan allt på engelska, varje text jag skriver påbörjas på engelska för att sedan suddas ut och skrivas om (även den här) och jag slarvar lite med skolarbetet tack vare det här jäkla spelet. Men samtidigt som jag kan räkna upp en miljon nackdelar med det så är det helt klart värt det bara för att få spela de där timmarna varje dag.

Och eftersom jag vet att Chiro bryr sig och att hon är intresserad av spelet tänker jag försöka förklara varför jag älskar spelet så mkt.


Det handlar egentligen inte så mkt om själva spelet, spel kan man hitta vart som helst, det handlar om personerna i spelet. På Fiesta har jag träffat sådana underbara personer, eller ja, jag vet inte om de är underbara IRL, men på spelet är de det, Jiggy, Meowz, Leopald, Nochtem, Heather, Emeria, LilleMy, Tash, Sofy, Ecstasy och Nookiti är bara några av alla dem jag kan räkna upp som gör att just Fiesta har fått mig att bli intresserad av spel.


  


Jag har testat ett flertal förut, som till exempel WoW och liknande men det finns inte riktigt den där känslan i det spelet.


  


Det bästa med Fiesta är dock vår guild, eller ja, jag är ”bara” en academy än så länge, men det hör typ till guildet. Förut var jag medlem i Isya_Legacy, men en dag sade Jiggy plötsligt att han hade bytt. Snacka om panik! Niwy (Elin alltså) skriker från rummet ”SANDRA! Jiggy har lämnat Isya!!” och jag bara kastar mig över datorn och loggar in, då fick jag iaf förklaringen till vrf han bytt och så frågade han om vi också ville dt.


  


Vi hade beslutsångest ett bra tag, men sen så bytte vi, det dröjde dock ett antal dagar innan vi helt kunde släppa tanken på att byta tillbaka, men nu är det lugnt igen. Vi är med i världens bästa guild/academy. Det är inte ofta man träffar personer som får allt att bli så mycket roligare, det är lite i stil med när man ser Marie komma in genom BF dörren på morgonen, hela dagen lyses upp, på samma sätt lyses hela spelet upp när någon av de där personerna loggar in på Fiesta. Det räcker med ett ”Hi Roi” i chatten så är allt perfekt.


  


Fiesta kort sagt, ett spel som gör mig lycklig, är det verkligen så hemskt?


  


Nej, nu blev det ett helt spelinlägg igen, ledsen för det.. Lovar att jag ska skriva om något intressant i morgon..


Visst ja, som ni kanske märker har jag försökt att inte använda mig av förkortningar, jag har några engelska kompisar som läser bloggen med hjälp av google translate, men förkortningar översätts liksom inte ^^


Cya<3

/Sandra (Roiben ^^)

Av Sandra - 23 januari 2010 17:24

MSN-Frågor: (Gå in på inställningar och ändra "Ordna kontakter efter"  - Onlinestatus


1.Vad heter du på ditt msn namn? Sandra...(W) No hope and no future...
2.Vad heter du på namnet under? (L)Saudade(U) || www.sandrus.bloggagratis.se || DHW09<3 || Fiesta<3 Beroende O.o

 3.Gillar du kontakt nummer 9? Ofc ^^ Emi ;)<3
4.Hur träffade du kontakt nummer 14? Markus Ring, skolan tror jag

5.Vad heter kontakt nummer 5 (IRL)? Alexander Westman

6.Har du kramat kontakt nummer 23? - Simon, ja dt har jag säkert ^^
7.Vad går kontakt nummer 11 i för sport? Jonathan.. Uhm, tror han går i brottning och tyngdlyftning
8.Hur länge har du känt kontakt nummer 36? Beatrice, sen 7an

9.Hur många har du inloggade på din msn-lista ? 17
10.Hur många har du utloggade på din msn-lista ? 100

Av Sandra - 22 januari 2010 18:22

Jaha, ännu en gång har jag inte orkat skriva om allt som har hänt, och ännu en gång har dt hänt så mkt saker att jag inte kmr orka skriva om allt, och ändå kmr inlägget bli för långt. Så om du redan nu vet att du inte orkar läsa ett långt och antagligen tråkigt inlägg om min vardag, kan du lika gärna stänga ner den här sidan på en gång, du lär inte hitta ngt intressant att läsa om ^^


Jag kan ju då börja med att berätta att jag var på utvecklingssamtal igår, finns egentligen inte så mkt att berätta om dt iofs, men iaf. Dt gick bra, vilket jag förväntade mig, inga dåliga betyg och inte allt för mkt frånvaro, fick faktiskt inte höra ngt negativt alls om mig, vilket jag blev väldigt glad för =)


Har även lyckats se Avatar nu, jag och Adam såg den, och fan vilken bra film dt var, jag fastnade helt i filmens handling och ryckte till varje gång ngn av de andra i biosalongen gav ifrån sig ngt ljud som jag inte var beredd på. Grät gjorde jag också, jag har börjat göra dt oftare och oftare till filmer, men man kan ju inte rå för hur jäkligt sorgliga de alltid ska va…


Skolan då, vad händer där..? Hmm, inget speciellt, allt är egentligen som dt alltid är, folk bråkar och jag står mittemellan och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen längre.

Ärligt talat så har jag ingen aning om vilka som är mina riktiga vänner, och jag vet inte vilka som snackar skit om mig så fort jag vänder ryggen till, men jag orkar inte bry mig. Vill de säga en massa dumheter om mig så är dt upp till dem, dt är inte mitt problem.


Annars tror jag faktiskt inte att dt finns ngt mer jag orkar skriva om just nu.


Eller jo, jag har ju haft problem med en massa eksem över hela mig, alla har sagt att dt är dt bara är för att min hud är för torr men igår lessnade jag på att dt alltid kliar och att dt gör så jävla ont hela tiden så jag sa till mamma att vi var tvungna att göra ngt åt skiten, så hon ringde vårdcentralen och där har jag nu spenderat halva dan (ja jag överdriver)

De kunde iaf inte hitta ngt, de stack mig med en miljon nålar men vet fortfarande inte vad som är fel, så nu ska jag få en ny nästa vecka ist. Kul (not)


Dt var nog allt, inlägget blev inte riktigt så långt som jag trodde att dt skulle bli ^^ haha kanske börjar bli bättre på dt här (troligtvis inte)


Föresten, jag är jäkligt sugen på att starta en engelsk blogg faktiskt. Dt vore bra träning och hälften av mina kompisar (ja näst intill alla på Internet alltså) snackar ju faktiskt engelska, de är ju från alla håll i världen, tex Egypten, Frankrike, Finland, Mexiko och Sydafrika, så dt vore kul att testa om de skulle förstå min värdelösa engelska… Nåja, vi får se hur dt blir med den saken ^^ bara en tanke än så länge..


Well, g2g

Cya guys

/Sandra


Av Sandra - 20 januari 2010 10:29

Skola...

 

Lagom kul med världens längsta hål typ -.- dt finns verkligen inget att göra .__. Sitter i BFs lilla datasal med Marie, Johanna, Sandra och Joel och dt händer verkligen ingenting >_< sitter bara och väntar på att matsalen ska öppna och att resten av klassen ska sluta sin jäkla mattelektion ._.


Igår hade vi I-vals info, har nog äntligen bestämt mig för vad jag ska välja, i första hand, i andra vet jag inte än :P

Dt blir iaf Natur B och Svenska C som I-val och sen Skapande verksamhet, Natur B och Historia A som valbara kurser. Inget jättekul kanske, men tror att dt kan bli nödvändigt ^^


Så vad har hänt mer idag då... Jo, vi tappade bort Johanna förut, så jag och Marie sprang runt hela BF och letade efter henne ^^ såg nog rätt kul ut så som vi höll på :P kollade klassrum, toaletter, personalrummet osv, men ingestans var hon ^^ sen följde vi efter några andra in på Vadsbo, och då hittade vi henne :D *happydance*


Hmm... annars är dt la inget mer, ska kanske vara lite social nu, lunchen öppnar om 2 min, vi kanske går dit snart :P då kmr iaf lite tid av dt här värdelösa hålet försvinna. Sen är dt idrott, blä .__.


Just dt,

Grattis till Johanna som blir 20 år idag!!

GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!!

Av Sandra - 18 januari 2010 21:00

Dagen har varit allmänt konstig, mitt humör har skiftat och flera i klassen verkar vara allmänt sura på varandra.. Ingen nyhet, men ändå jobbigt.


Iaf, dagen började med sovmrgn som jag för en gångs skull utnyttjade, i vanliga fall brukar jag va i skolan vid åtta ändå, men i morse kände jag att jag verkligen behövde sova =)


När jag sedan kom dit kändes det som om folk hälsade på mig från alla håll och typ halva klassen undrade om jag mådde bättre nu ^^ Dt är faktiskt riktigt kul att komma till skolan och känna sig uppskattad =)<3


Jag fick även mitt alldeles egna exemplar av Oxygen av Marie :D Jag blev en massa glad när jag läste det ”Specialskrivna slutet” som Marie varit snäll nog att skriva för min skull :’) bara för att jag blev så arg när Robin dog :P fick därför ett alternativt slut, där Robin överlevde, och jag älskade verkligen den delen<333 Massa kärlek<33


Visst ja, måste även berätta vad som fick mig att skapa den här rubriken ;) Marie har ännu en gång bevisat hur blond hon är 8)

Idag när hon skulle lämna in en utvärdering till kuratorn skulle hon stoppa ner det i brevlådan ist för att knacka på dörren, resultatet blev att hon inte tänkte på att dt kanske fanns en lucka att öppna, ist stod hon och tryckte pappret mot brevlådan, som om hon hoppades att den automatiskt skulle öppna sig ^^ Inte fattade hon det heller förrän Miia visade hur man skulle göra och öppnade luckan ^_^

Lol inte ens hälften så kul när man berättar om dt, men jäklar vad vi retade henne för dt (mest jag ^^)


Maries namn nämndes många gånger märkte jag :P men dt beror väl på att hon gör så mkt roliga saker ^^


  

Haha jag hade inte ngra bra bilder på Marie på datorn XD så dt blir en från kanotåkandet i höstas :P

Vill ha sommar<33


Nej dt var allt för idag, nu blir dt Fiesta :D<3


Cya Morrow (hoppas jag)

/Sandra

Av Sandra - 14 januari 2010 12:48

Nu när huvudvärken äntligen börjar släppa och jag ändå är hemma kan jag ju passa på att skriva en recension på Maries berättelse Oxygen.

Ska bara säga det att jag är jäkligt dålig på att recensera, så det blir bara några random meningar om vad jag tyckte ^^

 

Innan jag kmr till recension delen så måste jag ju berätta om resultatet när ännu en person fått läsa klart Inte som en saga. Den här gången var dt Elin (syrran asså) som fick läsa den, och hon blev helgalen ^^ Ännu en i listan som tkr att jag borde försöka få den i tryck… Men nja, vi får se. Iaf, hon messade mig kl 2 inatt och skrev:


”Jag vet att du sover och förlåt om jag väcker dig men, OMG jag har läst klart din berättelse och wow herregud vad bra. Slutet var ju perfekt och hur dom träffade Ezra och Roiben och omg vad bra den var, du måste skicka in den. Det enda jag saknar är lite fler detaljer som vi pratade om häromdan (har jag börjat fixa /Sandra) annars är den fantastisk och jag älskade verkligen att de inte visste varför de krigade och Ezra var ju så himla cool och när man trodde att de aldrig mer skulle träffas blev jag typ förtvivlad men sen kom slutet. Gud vad bra det var!! Wow, du borde skicka in den, nej föresten du SKA skicka in den, punkt slut.

Förlåt om jag väckte dig, god natt.”


Så listan på dem som tkr att jag ska skicka in den är alltså.

Chiro

Lennart Elfstrand (fast han har inte läst den ^^)

Elin Karlsson


Sen har vi ju ett helt gäng som vill läsa den också ^^ haha, ska låta Marie, Sanna och Frida läsa den med, sen får vi se hur jag gör. Om de gillar den så kanske… Men ha inga stora förhoppningar.


Oxygen

 

Nu ska jag då försöka skriva vad jag tkte om Oxygen, dt blir svårare än dt låter kan jag lova, är helt värdelös på den här sortens skrivande. Jag minns inte vilket år berättelsen handlade om, men dt var en bra bit in i framtiden.


Iaf!


Det var en berättelse som jag fastnade för redan efter första meningarna, början var helt perfekt med först en liten förklaring på hur det såg ut på jorden (tror jag att dt var) och hur mycket allt hade förändrats och sedan en grymt bra start där hon huvudrollen, Celia, typ var ”jagad” av en slags robotgrej. Ska jag vara ärlig fattade jag inte ett skit i början men den var skriven på ett sådant sätt att jag bara var tvungen att läsa fortsättningen även om jag var för trög för att hänga med, kanske inte var meningen att man skulle dt heller, inte vet jag :P


När hon sedan kom undan (givetvis gjorde hon dt, vi snackar som sagt om huvudrollen här) med hjälp från sin bror (som jag tyvärr inte minns namnet på) så fortsatte dt liksom i samma stil, förklaringen till vad som hände kom gradvis och inte sådär snabbt som dt annars kan vara i vissa berättelser. Man fick liksom tänka efter lite och försöka koppla en del saker sj, som man sedan fick svar på. Samtidigt som berättelsen var lite lugn en bit så ville man ändå läsa för att få ordning på hur allt fungerade och dt hände lite smågrejer på vägen som gjorde att man inte tröttnade, som tillexempel att de hälsade på sin pappa och de träffade en ny person som sedan följde dem.


Slutet då, dt var verkligen skitbra, det slutade både som man hade tänkt sig, men samtidigt inte. Man förstod givetvis att någon skulle offra sig för den goda sakens skull men man trodde också att dt skulle sluta ”lyckligt” för de båda andra, istället var det två av dem som dog, och en som helt plötsligt var ensam kvar, helt tvärtemot vad jag hade tänkt mig.

Alltså, ett chockande slut som först gjorde mig förtvivlad, eftersom min favoritkaraktär dog men samtidigt måste man beundra hur Marie har skrivit dt, på ett sätt som är så förutsägbart samtidigt som man inte kan fatta dt…


Hur som helst, berättelsen var underbar, man fastnade verkligen från första stycket och jag kunde inte släppa texten förrän jag kommit till sista raderna, då jag förskräckt bläddrade tillbaka eftersom jag inte kopplat att dt var två som hade dött och inte ”bara” en innan, berodde antagligen på att jag satt bredvid Julia som snackade om en massa hästsaker och att jag försökte att vara artig nog att svara henne samtidigt som jag läste, trots att jag inte har en aning om vad hon sa.


Jag är även väldigt nyfiken på de andra karaktärernas utseende, vet hur Celia ser ut, dt fanns en bild på henne dels på berättelsens framsida och så finns dt minst en på Maries blogg, men vill veta hur de andra två såg ut med ^^


Ja dt var då en kort och rätt dålig liten recension ^^ jag märker att jag automatiskt skrev som om jag skrev om en bok, alltså att jag försökte att inte avslöja för mkt, vilket kanske inte är nödvändigt, tror inte att så pass många som jag skulle önska kommer få chansen att läsa denna fantastiska berättelse.


Kolla in författarens blogg med ^^

www.mariesmanga.bloggagratis.se

Av Sandra - 10 januari 2010 21:49

Okej, det här spelandet får konstiga saker att hända med mig, helt otroligt, men jag av alla människor skrev halva mitt blogginlägg på engelska innan jag insåg att de få som kollar min blogg kan svenska…

Jag fick alltså sätta mig och skriva om allt till svenska ist, allt tack vare Fiesta..

Men jag ska inte babbla för mkt om dt spelet den här gången, idag har jag faktiskt ngt som, enligt mig, är riktigt intressant, lr coolt iaf ;)

 

Fai berättade för ett tag sedan om en grymt cool gatukonstnär som målar på marken, bilder som från rätt håll ser ut att va i 3D-format.

Tänker inte skriva så mkt om honom, bara att han heter Julian Beever och att han målar allt dt här, utan att få betalt.

 

          





Kolla även in skillnaden, om man ser en bild från "rätt" och "fel" håll.


  


Kom ihåg, alla bilder är målade rakt på marken, alltså helt platt!

  

Se fler målningar av Beever

http://www.moillusions.com/2007/12/julian-beevers-new-3d-sidewalk.html


Cya

/Sandra


Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards