Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under maj 2010

Av Sandra - 29 maj 2010 11:39

Ny design till bloggen på gång.. Jag lessnar väldigt fort och det är kul att göra nya ^^ Funderar även på att byta bloggnamn igen.. Men vi får se ^^


Idag blir det spabad med Sanna och Frida (om de vill komma ngn gång vill säga ^^) sitter och väntar på dem nu :P Ska dock vara lite otrevlig tror jag och gå in på fiesta 5 minuter och anmäla mig till pvp, så att jag får lite gratis exp till Roiben, jag kmr va afk såklart, så det kommer inte störa dem spec mycket. (nej, ag har börjat med förkortningar igen O.o även om de inte är många finns det några engelska typer som läser bloggen, skärpning Sandra.)


Okej, det var nog allt för idag, jag hoppas att tjejerna kommer snart x) Lite trist att det inte kommer bli någon chatt alls med Yebisu idag, dock kan jag överleva det då mina irl vänner alltid kommer att komma före internet. Även om de på internet är lika underbara som de irl, så är det enklare att överleva om man förlorar dem än om man skulle gå runt utan vänner irl ^^


Nej vänta, något mer kan ja ju berätta, jag har ändrat mig om min framtid igen ^^ Om jag lyckas ta körkort inom lite mer än ett år, kommer jag inte börja universitetet I Karlstad (lol, stort i, bara för att jag alltid skriver "I" som i "jag" på engelska) direkt efter trean. Då blir jag istället au-pair i något land. USA blir det inte, jag tänker stanna i Europa. Men kanske England eller möjligtvis Island.

Vi får se, men jag kommer inte orka plugga mer direkt efter gymnasiet.


I morgon blir det pluggdag D: blah!


Cya ^^ <3

/Sandra

Av Sandra - 24 maj 2010 16:00

Ännu en låt som man kan bli beroenda av, och den här gången är jag så beundrad av bandet, In The Studio. Länk och lite fakta, lyssna på låten fgs :D<33

 

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1100#autoplay=%2Fapi%2Fradio%2Fradio.aspx%3Ftype%3Ddb%26id%3D2337949%26codingformat%3D.m4a%26metafile%3Dasx

  

Info:

In The Studio - You belong to the dead

Text: Axel Carlsson  Musik: Linus Jiton
In the studio är ett band ifrån Skultorp med fyra killar mellan 11 och 13 år. Bandet består av Robin Eliasson - Sång & kompgitarr, Felix Blomquist - Trummor, Axel Carlsson – Bas och Linus Jiton – Sologitarr. In the studio har spelat tillsammans i cirka ett år, man gör egen text och musik, stilen är hårdrock. Bandet bland annat varit med i Rockkarusellen och UKM. Man satsar hårt på musiken och vill gärna leva på den i framtiden. Låten på Skaraborgstoppen heter ”You belong to the dead” och handlar om när man mister någon i livet och vad som händer efter. Texten är skriven av Axel Carlsson och musiken av Linus Jiton, den är  bearbetad av hela bandet tillsammans. Låten är en av tre som finns på en skiva som killarna har spelat in.

 

En av de här killarna går då i klassen där jag har min APU (det här kan väl ändå inte vara sekretessbelagt eller?) Och jag blir grymt imponerad av hur duktiga de är, alltså.. De är ju inte gamla precis.

Aja, kanske bara jag som är knäpp som vanligt ^^ men lyssna på låten<3 (och rösta gärna på den, det kan du göra här)

/Sandra

APU

Av Sandra - 9 maj 2010 22:15

Ja, som vanligt har jag inte orkat blogga på länge. Funderar på att ta bort bloggen, men jag vet ju själv att jag snart kommer skapa en ny igen ändå. Det finns dagar då jag bara måste skriva, så då kan jag ju lika gärna ha kvar den här och skriva när jag faktiskt orkar.


Hur som helst. Är som många redan vet ute på min APU nu. Det står typ för ArbetsPlats förlagd Utbildning eller något sånt ^^

Måste säga att det går jätte bra. Kan ju inte berätta så mycket då jag har sekretess (stavning?) och sådant, men jag trivs väldigt bra och jag tror att de här veckorna kommer bli helt okej :)


Jag sitter just nu och läser en massa reklam för olika bloggar. på bloggplatsens hemsida har de "Rampljuset" där man kan få posta några rader om sin blogg för en mindre summa, och jag blir ärligt talat förvånad över hur vissa försöker fånga läsare med meningar som "Allt är skit, orkar inte längre, vill bara ge upp", "Varför blev det så här?" eller "Älskade farmor, hur kunde det bli så här?"

Inget fel med att göra reklam för sin blogg, men många av dem som betalar för det där rampljuset verkar vara de som bara skriver om hur hemskt livet är. Men men, det är ju också ett sätt att söka uppmärksamhet på.


Jaja, jag har nog inget vettigare att skriva så det får vara nu.. Hade tänkt att skriva om klassens dag på Kinekulle, men det är lite sent för det nu ^^


Ha det bra!<3

/Sandra

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards