Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sandra - 31 augusti 2010 16:53

Nu har jag äntligen lyckats hitta sladden till datorn så jag kan lägga in lite bilder från första veckan i skolan ^^


I verkligheten!

Ska väl berätta att det var sjukt kul att träffa vissa i klassen igen (vet inte om jag har skrivit detta redan...? aja w/e) samtidigt som det finns vissa som jag inte fattar hur jag ska kunna stå ut med i ännu ett år...

Men men, det ska nog bli bra med det, 3an lär nog gå rätt snabbt. Sista året.. omg.


Annars har det nog inte hänt så mycket i veckan (eller ja, förra veckan) vi var nere vid silon där de nu håller på med ett projekt kallat Graffiti Mariestad (googla på det, rätt coolt faktiskt) och på onsdag (alltså i morgon) ska vi som har Skapande Verksamhet ha hand om något som vi kallar Graffitiskogen (jag kan verkligen inte stava graffiti... och usch vilket fult ord o.o säg det typ 5 gånger.. eww) Det blir nog kul :) förhoppningsvis.


        




"Stickar-gänget" har vart igång igen, och gett vår stackars Mariestads-oxe kläder *-*

 Silon :)

Naturkunskap >.< (Labb)

Labb - jag och Marie lyckades tillslut få stålullen att glöda :3 funfun


I spelvärlden

Ska inte skriva så mycket om Fiesta, bara att jag äntligen har lyckats bli lvl 60 med min lilla mage *-*

Kan äntligen använda Nova :3 (och fear, men den har jag knappast vant mig vid än)

  

Efter jobchange<3

      

Random bild från Roumen ^^<3

Nova<3

Nova<3


Det var allt för idag :) nu ska jag forsätta vänta på att Marie ska logga in på msn *-* hon har skrämt upp mig med sina sms o.o omg LOGGA IN NU DÅ D: <33


See ya<3

/Sandra


Av Sandra - 29 augusti 2010 23:20

Har tappat bort sladden mellan mobilen och datorn <.< och vill lägga upp lite bilder så en redogörelse av veckan kommer typ i morgon eller något.


Sitter just nu och försöker hitta namnet på tre svenska poeter.. Låter kanske enkelt, men vet ju inte vad för slags poeter jag ska leta efter o.o eller om jag ska ta med en dikt med? Och vilka är kända? Alltså, jag har ingen koll atm...


Dagen har vart lugn annars.. Yeb och Agnes försöker få mig att snacka på skype, med camen på... kommer aldrig att hända, speciellt inte just nu när jag sitter klädd i pyjamas och med håret i tofsar <.<


Funderar på att göra en ny header till bloggen.. men vet inte om jag orkar, så jag gör nog det en annan gång ^^

I morgon blir det förhoppningsvis lite bilder och så då, och det kommer troligtvis ett spelinlägg med ^^ bara att stå ut med :P


Nu ska jag försöka mörda alla flugor i mitt rum >.< typ en miljon o.o wth vart kom de ifrån? omg...


Aja, god natt folket ^^<3

/Sandra

BF3

Av Sandra - 24 augusti 2010 15:58

Första dagen avklarad :) Schemat verkar helt okej och det var rätt kul att träffa klassen igen :)

Vi hann med att ha två lektioner idag, Engelska B och Skapande Verksamhet<3 Vi hade turen att få ha Jessica i Skapande :D så det kommer bli skitbra :D och läraren vi har i Engelska verkar rätt bra hon med :) Hon sa att jag hade väldigt fint uttal när jag pratade *-*


I morgon börjar det på riktigt med fullt schema och allt :) onsdagar kommer vara värst >.< börjar kl 8:00 med Natur B och slutar klockan 16:00 efter Historia A <.< lång dag med 5 lektioner *-* aja, jag ska inte klaga, på torsdag har jag i stället sovmorgon till 11:50 :D

Lägger ut en bild på schemat när det läggs ut på skolans hemsida ^^


Känns dock lite konstigt.. Vi är inte BF2 längre utan BF3... Äldst på skolan *-* Ett år kvar... Vi ska föreställa de ansvarsfulla... hmm vi får se hur det blir med det :D

Det har hänt mycket sedan 1an *-* BF1a och BF1b blev BF2 och nu är vi BF3

Tiden går fort o.o snart står vi där med konstiga hattar och tar studenten.. wow


See ya

/Sandra

Av Sandra - 23 augusti 2010 20:53

Sista sommarlovsdagen är snart slut och sista dagen har varit dödens tråkig, men men , det kan jag överleva ^^ Just nu är det helt okej :) snackar med Yeb på skype och han försöker lite smått påbörja mina engelskalektioner, speciellt tjatar han om att jag inte kan säga "J" rätt och han tycker att det är så "sött" när jag säger det så han försöker få mig att säga "joyful joyful day" ^^


Men men, det blir nog bra med det :)


Tessan har vart och hälsat på sin katt Alexi idag, vi tar ju hand om henne atm, så hon fick se att hennes lilla älskling har det bra hos oss :) tyvärr kunde jag inte vara där och träffa henne, men jag hoppas att jag får träffa henne snart nog ändå...


Nej, nu ska nog Yeb dra snart, tyvärr, men det blir la bra på sätt och vis, då kan jag göra mig i ordning för sängen... så trött >.<


Sheat vad jag skriver mycket om Yeb och Agnes nu för tiden, men snart börjar skolan, då har jag kanske något vettigare att skriva om.. Alltså det här är vettigt för mig men inte för de få stackarna (typ Marie och några till) som läser bloggen ^^

<3

Av Sandra - 23 augusti 2010 15:39

När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

 

Vissa personer är så underbart fantastiska att de lyser upp dagen bara genom att finnas, som Marie när hon kliver in genom skoldörrarna på morgonen, som Sanna, Frida och Lena när vi sitter och snackar om allt och ingenting, då samtalen flyter på och går från det ena till det andra eller som Yeb och Agnes gör, bara genom att logga in.

Små saker, som får mig att le, som får dagen att bli bättre, personer som kan få en dag fylld av skit till att bli helt ok, om inte ännu bättre.


Marie<3 Du är helt otrolig, så snäll och så omtänksam, du kämpar på och verkar kunna förstå på ett sätt som få personer kan. Du lyser upp min dag, du får mig att längta tills i morgon då skolan börjar igen, jag ser fram emot att gå mitt sista år på gymnasiet tillsammans med dig, och jag ser verkligen fram emot att ha samma schema som du kommer ha.


Sanna, Frida och Lena<3 Underbara personer, tänk vilken tur i oturen jag hade. Att jag blev så hatad i D-laget att jag var tvungen att byta klass, och då kom till så underbara personer. Visst tyckte jag att ni var konstiga i början, men vänskapen växte, framför allt under sista året men Gotland, våra chicken-days och alla andra dumheter :') *minnen* saknar den tiden men jag är så glad att vi fortfarande håller kontakten. Våra tjejkvällar är alltid speciella, även om vi inte gör så mycket och även om det sällan blir exakt som vi har planerat, de är något att se fram emot, något som jag inte vill vara utan.


Yeb och Agnes<3 (som antagligen aldrig kommer läsa detta, därför tar jag det på svenska) Att ett bråk med Chris i Roumen kunde ge mig sådana underbara vänner. Jag har ingen aning om vad ni känner för mig, allt kan mycket väl vara tomma ord, men för mig är detta bland det bästa som har hänt mig. Ni är speciella på ett sätt som ingen annan är, så omtänksamma och underbara.

Yeb, jag förstår inte hur du orkar med alla gånger som jag bara sitter och beklagar mig, jag vet att det är ditt "tjat" som får mig att faktiskt säga något, men ändå, hur kan man orka lyssna på det?

Agnes, när vi pratade om speciella platser för några dagar sedan, gud vad jag önskade att du bodde i Sverige, så att jag kunde bjuda hem dig och sedan visa dig min egen speciella plats. Dit jag går när ingenting fungerar och när ingen, inte ens ni kan trösta mig.

Tack, för allt, och jag ser fram emot att få er hjälp med engelskan nu det sista året :)


Vännera, ni är så underbara, och detta blev ännu ett inlägg till er. Ni vet förmodligen redan hur mycket ni betyder för mig, men vissa av er betyder mer än alla andra och ni vet hur mycket känslosamma saker jag skriver när jag är för trött, vilket jag är just nu. Jag hoppas att jag alltid, alltid ska få ha er vid min sida, på samma sätt som jag alltid kommer finnas vid er, och jag kommer alltid ställa upp om ni behöver hjälp, eller bara någon som kan lyssna. Det är inte alltid jag kan göra något åt saken, men jag finns alltid här och jag kommer att försöka.

Tack! För att ni bryr er<3 För att ni förstår<3 För att ni finns<3

Jag älskar er, tre ord som jag alltid kommer att stå för, ni betyder allt, ni är som luften jag andas, det går inte att leva utan er<3


Ta hand om er<3

/Sandra 

Av Sandra - 22 augusti 2010 01:25

Efter en dag som spenderats med näst intill oavbrutet snackande med de bästa från Fiesta, ni borde veta vilka jag snackar om vid det här laget, sitter jag nu och knarkar musik. Tekniskt sett borde jag väl säga att jag har snackat hela dagen med en av de bästa btw.. och lite på kvällen med dem båda (kinda fail there ^^ det hörde inte riktigt samman, men wth ^^ swenglish ftw btw<3)


Aja, jag knarkar verkligen sönder den här låten, så ett stort tack till Kilik som skickade sin Spotify lista, jäklar vilken skön musik han har *-*


Well, thats all from me this time (amg mycket swenglish atm, omedveten träning inför engelska B som väntar mig nu när skolan börjar igen?)


Låten ofc, lyssna och njut :D (texten är lite vrickad, men den väcker minnen o.o lite samma stil på musik som jag och Bea knarkade när vi gick i 8an/9an... Bästa åren i mitt liv<3)



Btw, om ni fortfarande undrar. BF3, vi ska samlas i P1 kl 12:00


See ya ppl ^^

/Sandra



Av Sandra - 20 augusti 2010 03:17

Haha, efter att jag skrivit det förra helt random blogginlägget kollade jag igenom datorn och hittade en jäkligt gammal "dikt" som jag skrev för.. ah jag vet inte hur många år sedan x) hade ingen aning om att jag hade sparat den o.o har lagt upp den på någon blogg förut vet jag, men om det var den här eller någon av mina gamla har jag ingen aning om ^^ Aja, slänger in den :P helt värdelös, men så var det en av de första jag skrev med, och jag var inte så gammal :P


Att stå på den här klippan, som sträcker sig ut över havet brukar vara rätt läskigt. Speciellt dagar när det blåser så som det gör nu i kväll.
Tårarna som rinner ner för mitt ansikte har jag sedan länge lärt mig att ignorera. De faller ner mot det svarta vattnet, men innan de hinner nå den krusande vattenytan har vinden tagit tag i dem och fått dem att försvinna med den salta luften. Aldrig hinner de återförenas med sin skapare.
Jag ser ner på världens härskare, vattnet som en gång lät oss gå upp på land, såg oss utveckla lungor som anpassade sig efter luften och som till slut inte längre kunde ta upp dess moders syre.
Varje gång ebb höjer sig till flod sträcker sig vattnet efter något levande.
Som om det försöker få oss att komma tillbaka till våran rättmätige ledare.
Men havet som en gång lät oss bli det vi är idag har aldrig släppt oss helt.
Det visar sig med salt svett, salt blod och salta tårar…

Av Sandra - 20 augusti 2010 02:53

Så har man ägnat ännu en dag åt att snacka med underbara personer :)

Först så tog jag mig tid till att ringa en kompis som jag inte har snackat med på flera år (bra gjort huh? jag som hatar att ringa till andra) jag insåg att vi har så många minnen tillsammans att det vore slöseri att låta den vänskapen vi hade en gång dö ut helt.

Dock kommer vi nog aldrig stå varandra riktigt nära igen, men jag är glad att vi i alla all kunde ägna ett par timmar till att snacka minnen :) tack<3 Jag saknar dig, ta hand om dig och lycka till i framtiden<3 Ska försöka hålla kontakten bättre.


Senare chattade jag med Yeb och Agnes på fiesta, fast ah, det blev la mer skype än chatt antar jag ^^ sjukt vilka undebara personer de är, trots att de "tvingade" mig att göra prisoner-reps (sa nej ett antal gånger men nejdå, här kallar Agnes in Yeb och så var det bara att tacka och ta emot ^^<3) men ah, ska inte babbla på för mycket om fiesta den här gången ^^ <3


Vad har hänt mer idag då...? Inte spec myckat att bry sig om egentligen, och det här värdelösa inlägget skriver jag bara för att jag är så sjukt uttråkad och inte orkar gå och sova <.<


Just det, var inte på speedwayen men fick höra att Örnarna vann stort :D awesome *-* <33


Haha det var nog allt för idag ^^ slänger in ett youtubeklipp med *-* har börjat knarka An Cafe igen :D<3 Så sjukt underbar musik!!


See ya<3

/Sandra


 

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards