Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under april 2011

Av Sandra - 29 april 2011 22:02

Sitter just nu och glor på Stargate SG-1 :) beställde hem första säsongen häromdan och har nu tittat på det i typ 5 timmar eller något ^^

Kommer ihåg första gången jag såg det, låg hemma med magsjuka och det råkade vara på tvn, men dosan låg för långt bort så jag orkade inte byta kanal, trots att trodde att det skulle vara ett riktigt skitprogram. Jag menar, folk som hoppar fram mellab planeter? hur låter det? I alla fall så slutade avsnittet så dumt, så jag var tvungen att se det nästa dag med, jag låg ju ändå hemma så vad spelade det för roll? Ja sen var jag fast :P dock har jag länge vart för snål för att köpa första säsongen, och det visas bara på skoltid x.x så har inte sett det på länge nu, men så råkade det vara rea på cdon.com och vips var första säsongen beställd :D


Aja, det är bra för mig, jag har ju tagit en break från fiesta så behöver något annat att göra, sims medeltid funkar bra också, men det orkar man ju inte spela lika mycket som jag förut orkade spela fiesta. Egentligen saknar jag spelet rätt mycket, men behöver en break, eller ja, inte från spelet... men från vissa personer i det :/


well well, nu händer det en jäkla samma saker i stargate, så dags att sluta skriva och koncentrera mig lite igen :3


Kram<3

/Yen


Btw, de sista delarna om London kommer, jag lovar... vet att några av er vill veta mer om hur det gick när jag träffade yeb och agnes osv. Men är inte på humör för att prata om dem just nu.. så en annan gång. ledsen att ni får vänta så länge

Av Sandra - 21 april 2011 23:45

Klockan 9 denna underbara torsdagsmorgon kom Fai ännu en gång och väckte mig :P hon verkar gilla att komma tidigt på morgonen när det är lov så att sandra inte får sova :3

Helt otroligt att jag knappt fått en enda sovmorgon på det här lovet ^^ men har också varit ovanligt aktiv :3 i vanliga fall skulle jag ha spenderat en massa timmar framför datorn, nu har jag istället haft något för mig nästan varenda dag :P


I alla fall, idag åkte vi till Mariestad eftersom jag ännu en gång hade tappat bort mitt bankomatkort, och det enda stället jag kunde komma på att det skulle vara på var hemma hos pappa, så det blev en spontanresa till Mariestad för att äta och leta kort :3


Lunch blev det alltså på Mariestads Pizzeria :D och man måste ju säga att Fai kan konsten att vara kreativ ^^ först gjorde hon en triangel av sugrör, sedan en judestjärna ("nu blir det påskpyssel", sa hon så smart) sedan fick hon mig att få en kallsup av colan x.x säg aldrig något riktigt dumt när någon har cola i munnen, det gör ont O.o


  

  

Sedan gick vi då till pappa, men något kort hittade vi inte, så det var bara att ta bussen hem igen :P Fai och Elin blev massa jätte trötta och typ däckade x) medan jag roade mig med att... lyssna på musik ^^


 






Snart var vi hemma i Hentorp igen, fast jag och Fai tog redan nästa buss tillbaka till centrum :P Fai skulle till apoteket ^^ lite kul, först missar vi bussen med typ 5 sekunder, så vi bestämmer oss för att gå några hållplatser för att fördriva tiden lite ^^ när vi dock var framme typ kommer hon på att hon har glömt busskortet (som jag frågade henne innan vi gick hemifrån om hon hade med). Tur för henne så hade jag med Elins busskort, så hon fick låna det ^^

Ah just det, på vägen till busshållsplatsen såg vi en liten brunn som hade svämmat över, och vi bah "översvämmning" lite fail kanske, det var ju bara lite vatten på vägen :P


       Random golfboll :D

 

Ja.. sen blev det apotek och ja.. sen vet jag inte riktigt O.o vi gjorde nog inte så mkt mer :P lugn men samtidigt väldigt aktiv dag ^^ och ja just det, kortet låg i min jobbtröjar-ficka xD precis där elin sa att hon trodde att den var ^^ epic fail sandra :D


Love love

/Yen

Av Sandra - 19 april 2011 18:09

Min dag började med att Fai kom hem till oss klockan 8a på morgonen :P Var en aning (väldigt) trött då kan jag ju säga, så vi satt ett antal timmar och bara segade ^^

senare, när vi (jag?) började bli hungriga åkte vi in till stan för att påbörja vår väldigt nyttiga måndag :3


Vi började på Donken, där Fai som alltid har beslutsångest över vad hon ville äta, om hon skulle ta en meny eller inte, om hon ville ha pommes eller inget alls till hamburgaren, vilken burgare hon skulle ha osv :P det gamla vanliga ^^

Efter donken begav vi oss till myrornas, som har någon slags second hand nere i commerce :) lite kul att kolla på en massa gamla kläder, hattar osv :3 har bestämt att jag ska dra dit och köpa böcker någon dag ^^ mycket billigare och hittade en massa bra :D


  



Efter myrornas begav vi oss till någon affär som jag inte minns namnet på :P men det var typ någon slags textil/pyssel affär eller ngt ^^ massa roliga saker i alla fall :) Sedan hade vi inte mycket kvar i stan att göra så vi åkte hem till kära Hentorp och köpte glass + påskkort och efter det ägnade vi några timmar åt att bara njuta av solen :) mys<3


  


   Skor :P och Fai när hon fotar skor :D

 

Resten av dagen ägnade vi åt oss att snacka en massa och åt att se på en massa repriser av program från tv4 :P Vi såg typ hela förra säsongen av Sveriges Värsta Bilförare och Mamma byter bo :P skitkul ^^ (värsta tjejkvälls programmen med xD)


Freddan och Martin *-* sjukt sköna typer x) livade upp hela programmet lite extra :P


Gabbe och Sillen på olyckplats x) så jävla kul xD


Senare på kvällen blev både Fai och Albin nästan för mycket, de båda tillsammans alltså...

Iaf, vi sitter och ser på 2012 och de säger typ att det är 53 grader varmt på ett ställe där några personer är, Fai kommer då och säger att det är omöjligt för människor dör vid så höga grader. Det hade hon sett på en film med drakar och dinosarier där något kanske säger "poff". Så bara så ni vet, faktan i fantasyfilmer stämmer alltid :P

Senare kom sa hon även att hon inte var säker på om hon sett det i en film, läst om det i Bamse eller Kalle Anka eller om det bara var en dröm... ja.. smart kesokatt :P

En stund senare kastar sig Albin ner på golvet och säger; "Sandra! jag är en larv" Wtf? O.o 


ja, det var typ gårdagen ^^ nyttig måndag :P Donken, isglass, godis, mat, mer godis ^^


Love love

/Yen

Av Sandra - 18 april 2011 22:16

Hjälp vad tiden flyger iväg o.o jag insåg idag att det är ett år sedan (exakt) sedan yeb la till mig på skype.. shit, det känns inte alls som riktigt så länge sen, och man måste ju säga att det har varit ett väldigt intressant år. För det första har jag ju utan tveka fått lära känna två helt underbara personligheter (pratar förståss om både yeb och agnes nu) det är helt enkelt helt otroligt hur mycket glädje de har skänkt mig (hahaha insåg att detta börjar låta som någon jävla självbiografi eller något xD)


Mkay, så för att ta det kort istället för att skriva en massa känslor som ingen ändå kommer orka läsa, så har detta året varit freaking awesome och a fucking hell. Någon som fattar vad jag menar? ;) ja min omgivning vet precis vad jag snackar om :P efter dagarna jag har kommit och babblat om dem oavbrutet, hur underbara de är, chatter, skypesamtal, korten de har skickat osv osv. Eller den lilla Hello Kitty'n som fortfarande hänger med fram och tillbaka mellan pappa och mamma och till och med hela vägen till England, bara för att den påminner mig om hur underbara de är.


Helvetet har vännerna också fått lyssna på, hur det har varit de gånger jag har vart osams med en av dem (eller i några sällsynta fall, båda två) deppiga tider då jag beklagat mig över att jag inte vet vad jag har gjort för fel, och då mitt humör går upp och ner som en jäkla bergochdalbana :P

Just nu är en sådan tid faktiskt ^^ rätt typiskt just nu, eller hur? men ah, det behöver vi inte gå in närmare på, mina vänner känner till situationen och någon annan har inte med saken att göra ^^


Ja, i alla fall, det är nu ett år sedan denna (då) mystiska yebisu frågade om han fick lägga till mig på skype. Killen jag var absolut livrädd för (hallå han var liksom... en värsta mäktig wizzie (som han gärna kallar det) full cs och... läskig). Jag kommer fortfarande ihåg när vi farmade och Chris (som vi snackade mycket med då) sa att han skulle gå afk en liten stund och yeb säger något i stil med "lets do one alone" och jag tänkte (sa inte ofc, lite uppfostran har jag) "noooooo Chris dont leave me alone with him".

(Kolla Marie!! Parenteser i parenteserna där uppe o.o heter det ens så? epic fail..)


 

(är fortfarande en aning chockad över klockslaget... han måste typ ha addat mig och sedan gått och lagt sig.. eller något..)


mm, som en dikt säger;
Åren flyger snabbt förbi,

fånga dem och fyll dem

Låt dem rymma harmoni

Spara och förgyll dem.

 

Det där med harmoni vet jag inte, men nog är det en fin dikt :P


Nej, nu ska jag vara social med Fai igen ^^ älskar hur nyttiga vi är denna underbara måndag x) Först donken, sedan isglass (piggeling ftw!!), godis, mat, mer godis.

Ska blogga mer om dagen i mrgn :P nu ska jag fortsätta glo på "Mamma byter bo" hahaha epic tjejkvälls-program xD


Love love

/Yen

Av Sandra - 8 april 2011 01:51

Okej, så jag ligger hemma och är typ dösjuk (mamma tror att det är lunginflammation så är jag inte bättre på måndag ska jag in till sjukhuset x.x) och har skittråkigt. Och hittar denna sida som jag roade mig med för typ ett år sen. Grymt läskigt, och han har fan rätt typ varje gång.

Testa, det är sjukt alltså O.o


--> Länk <--


    

 

Av Sandra - 7 april 2011 11:33

Okej, vare sig ni gillar fiesta eller inte, så är detta en sjukt bra story O.o

Har du lite tid över, kolla in den, iaf första delen :3



Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards