Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under september 2011

Av Sandra - 30 september 2011 22:44

En bonde hade några valpar som han måste sälja. Han målade en skylt med texten ” 4 valpar till salu” och satte upp den på gärdet.
Medan han höll på med det så kände han någon som tog tag i hans jacka. Han vände sig om och såg in i ögonen på en liten pojke. ” Ursäkta ” sa pojken, ”jag vill gärna köpa en av valparna”. ”Javisst” sa bonden medan han torkade svetten ur pannan. ”Dom här valparna har en fin stamtavla och föräldrarna är väldigt dyra”.
Pojken slog ner blicken ett ögonblick, så grävde han djupt i fickan och drog upp en handfull med småmynt och sa, ”jag har 2 kronor räcker det” ? ”Vi kan väl gå till inhägnaden och titta på valparna” sa bonden och visslade på dom.” Kom Dolly” ropade han och tiken kom springande med dom fyra valparna efter sig. Den lille pojken pressade ansiktet mot nätet och tittade ivrigt.
När valparna närmade sig fick pojken se ytterligare en valp, mindre än de andra, som chanslöst försökte följa efter de andra snabbare valparna. ” Den vill jag ha” sa pojken och pekade på den lille eftersläntaren. Bonden satte sig på knä bredvid pojken och sa ” lille pojk, den vill du väl inte ha, han kommer aldrig att klara av att springa och leka som dom andra valparna”.
Den lille pojken gick en bit ifrån inhägnaden, böjde sig ner och kavlade upp byxbenet. Då såg bonden att pojken hade stålskenor på sidorna av benet och fäst i en specialgjord sko. ” Du förstår” sa pojken och tittade upp på bonden, ”jag springer inte heller så bra och han där förstår säkert”. Bonden fick tårar i ögonen, böjde sig ner och plockade upp den lille valpen. Försiktigt la han den i pojkens famn. ”Hur mycket kostar den” frågade pojken. ”Ingenting” svarade bonden, ” Du förstår, ingen behöver betala för äkta kärlek”.

Av Sandra - 19 september 2011 00:36

Så, nu är jag tillbaka på denna bloggen :) insåg att använda min tumblr som blogg blir inte riktigt samma grej, speciellt inte eftersom jag bara skriver på engelska där :)


Så för att snabbt sammanfatta dagen;

Jag är den lyckligaste tjejen på jorden! Allt är bara så sjukt perfekt just nu :') Jag har fått så många nya vänner, jag kan prata med Yeb och Agnes som om inget hade hänt och Happy Puppies klarar sig bättre än någonsin! (japps, nu blir det lite spelsnack igen)

Tack vare Charmed Nibs, så vann vi GT den här helgen, så 19 gold till Guildstorage<3 awesome!


Det var nog allt för idag :P orkar inte blogga mer tbh ^^ ska försöka fixa en ny header ngn dag, om jag orkar ^^


I morgon kommer Marie hit! blir det bättre än så? knappast!


Love<3

~Yendri

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards