Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under november 2011

Av Sandra - 25 november 2011 04:36

We always thought we'd look back on our tears and laugh,
but we never thought we'd look back on our laughter and cry


Jag har aldrig varit ett fan av skateboards.. inte Katy Perry heller för den delen, men idag hittade jag av en slump en video som fick mig att tänka om lite. Visst verkar skateboards lite kul ändå? Kanske man skulle försöka lära sig :P då skulle jag i alla fall få något vettigt att göra ^^ och troligtvis några rejäla skrapsår på köpet ;)


Anyway, kolla in Team Parkbänk, de är rätt awesome faktiskt :3



I alla fall. Det är nu en månad kvar till julafton och jag börjar redan nu känna av julstressen. Inte med julklappar och skit, vem bryr sig egentligen? det är bara saker man glömmer bort att man har efter ett tag ändå... och ärligt talat, behöver jag verkligen mer saker? Nej knappast...

Nej jag är inte så dryg som jag låter, det är bara det att jag verkligen hatar julen. Det är den värsta högtiden någonsin. Alla andra kan man liksom slippa undan. Påsk, vem firar egentligen? Midsommar, säg att du inte orkar, till och med din födelsedag går att skippa med lite flyt. Men julafton kan man helt enkelt inte hoppa över.

Usch, förbannade högtid. Vi firar ju inte ens något <.< ja visst Jesu födelse (som faktiskt föddes i Mars men vem bryr sig?) men vi är knappast kristna. Önskar att vi bara kunde hoppa över skiten.


Ledsen för random rage, det är bara min vanliga jul-depp som börjar visa sig.


Aja, jag ska väl... sova eller något.. vet faktiskt inte. Kanske glo på lite anime eller något.


love you all

~Sandra

Av Sandra - 24 november 2011 04:48




Sometimes, the one who is trying so hard

to keep everyone else happy is the most lonely person.

So never leave them alone

because they will never admit that they need you

Av Sandra - 22 november 2011 01:42

"Happiness in intelligent people is the rarest thing I know."

-  Ernest Hemingway


Måste säga att beslutet att ta en break från Fiesta går mycket bättre än förväntat. Jag känner ingen lust alls att logga in där längre och mitt bankort mår redan bättre (med andra ord, jag sparar pengar!)


Har även hittat en utbildning jag vill gå :) och den kräver inget annat än grundskolebetyg så mine gymnasiebetyg som är helt fucked up har ingen betydelse :D

Företagande med hund heter den tror jag, då får man lära sig alla grunder om att starta ett företag med hundar och lite bonusgrejer osv :) perfekt för mig som vill öppna hunddagis :) Fick även reda på att morfar känner personen som har hand om djurambulansen i Mariestad, vilket är ett klart + då mitt hunddagis kommer behöva sammarbete, och vad kan vara mer perfekt än en djurambulans? Så ja, jag kanske kan förverkliga min dröm ändå :)


Knarkar ny låt btw, svensk hiphop men tycker att även om du inte är ett fan av just den musikstilen så borde du lyssna, tror att de flesta kan känna igen sig i den.


Helt klart ännu en sjukt bra låt av Legenden.


Anyway, nu ska jag nog sova, har helt klart inte fått tillräckligt med sömn de senaste dagarna. Har haft sjukt mycket mardrömmar :/ men nu hoppas vi på en mardrömsfri natt :D att jag är halvt utmattad borde vara en fördel ^^


Sweet dreams

Love

~Sandra

Av Sandra - 18 november 2011 22:44

Sista boken, sista striderna och äntligen ska man få reda på alla hemligheter!

Vad var de sista orden Brom viskade? Kommer Murtagh hitta ett sätt att ta sig ur Galbatorix klor? Kommer de sista av Angelas spådommar bli verklighet?


ahhhhh jag har väntat i evigheter! Så länge att jag aldrig trodde att sista boken skulle komma ut *-* för ärligt talat, författaren har vuxit ifrån sina böcker, men nu lyckades de släppas OCH översättas till svenska utan att jag ens märkte det. Kanske för att de sa att den engelska skulle komma i december så hade inte en tanke på att börja vänta före det, men gaaaaaah, jag har inte råd nu D:

Hoppas jag kan få den i julklapp *-* men så långt till jul :/


OMG JAG VILL HA DEN NU!!

Nu gäller det att INTE söka runt på internet efter alla svar utan faktiskt VÄNTA tills jag får tag på denna underbara bok!


För inte så länge sedan var Eragon, drakryttaren, bara en fattig bondpojke,

och draken Saphira låg i vad som tycktes vara en blå sten i skogen.

Nu står en hel civilisations öde på spel.

Allt hopp står till pojken och hans drake.

Paret har tränat i månader och kämpat i blodiga fältslag.

De har firat stora segrar och lidit svåra nederlag.

Nu väntar den svåraste utmaningen: de måste möta Galbatorix.

Och när de gör det måste de vara starka nog att besegra honom.

För om inte de kan, kan ingen. De får ingen andra chans.

Ryttaren och hans drake har kommit längre än någon vågat hoppas.

Men kan de störta den ondskefulla kungen och återinföra rättvisan i Alagaësia?

Och vad måste de offra för att lyckas?


zomg *-* VILL HA!!!!!


   

gillar svenska omslaget bättre tbh :P alla svenska har vart så mycket snyggare än de engelska ^^


Av Sandra - 18 november 2011 04:51

My heart skips a beat every time i see you're online


Här sitter jag, mitt i natten typ och är verkligen inte trött alls O.o klockan är 5 på morgonen och jag känner verkligen inte för att sova.


I alla fall, dagen (eller gårdagen) var superbra! Jag tog 2 beslut.

1. Ta en riktig break från fiesta.

2. Stänga Happy Puppies under tiden.

Mycket svåra beslut för mig, kanske självklart för andra, tröttnar man på ett spel ska man inte spela det. How simple is that? Well, not so simple actually. Ja... så kan man ju blanda lite svenska och engelska med så blir det ännu bättre!

Jag bestämde mig i alla fall för att det inte är värt det längre. Jag slänger ut så sjukt mycket pengar på ett spel som jag inte tycker om. Jag vet inte hur många tusenlappar jag har spenderat på det spelet och jag har cs grejer kvar för ett flertal hundralappar med, men jag bryr mig inte. De finns kvar om jag vill spela senare igen. Men nu tar jag en break!


Jag kan dock inte hålla mig helt borta från spelandet ofc, så kommer nog fokusera på Dragon Nest ett tag, sen har jag ju det nya Zelda som kommer på posten senare idag och Sims 3 är ju också ett spel jag tycker om. Sen har jag ju ett antal andra spel till wii som jag kan roa mig med, men inom MMOs blir det Dragon Nest för tillfället. Har kommit på hur sjukt mycket pengar jag kommer spara på det också.


Så ja, det var dagen det, sorry för ännu ett spelinlägg, men nu när jag har det nedskrivet känns det mer definitivt och jag tror ärligt talat att jag kommer må bäst av det i längden.

Som yeb sa idag, DN kan man logga in på och köra en dungeon eller två sen logga ut och man har ändå kommit en bit på sin lvl. Vill man göra det i fiesta (på min level) så krävs det i alla fall 2 timmars intensivt spelande då man behöver charms och scrolls för att inte dö och förlora dessa värdefulla exp som man lyckats skrapa ihop.


Nja, det känns helt enkelt inte värt det. Inte just nu i alla fall. Jag kommer troligtvis komma tillbaka till fiesta snart nog, och då med ny motivation till att levla. Men som det är nu. Nej tack!


Oh just det, får inte glömma, pratade nästan 3 timmar med underbaraste Yeb och Agnes på skype idag<3 Kändes nästan som "förr i tiden" innan allt blev sådär konstigt, ingen annan joinade callet förutom precis innan yeb var tvungen att gå, och det var Simon som gick med och honom måste man bara älska så det gjorde absolut ingenting :)


Nej nu hör jag mamma, kanske dags att sova :P känns bra, jag går och lägger mig när hon åker till jobbet ^^


Love ya<3


nattens knark: McFly - I'll be ok

Av Sandra - 15 november 2011 01:11

The purpose of war is not to die for your guild but to let the other guy die for his

Älskar det citatet, funderar nästan att fixa en tatuering av den :P är ju en gamer och allt så det skulle va rätt så passande ^^


Anyway!

Jag har som vanligt inget speciellt att berätta förutom att jag har, för första gången någonsin, börjat med julklapparna i tid!

Listan på vilka som ska få julklappar är alldeles för lång och det kommer bli dyrt, och med tanke på att jag fortfarande inte har hittat ett nytt jobb så är min kassa rätt tom atm. Inte bra :P

Familj

Mamma - letar fortfarande

Mats - får nog mamma fixa (lol)

Pappa - ingen fucking aning om vad jag kan ge honom O.o

Annelie - får nog Elin fixa :P

Mormor - har en idé :) ska bara köpas typ

Morfar - ska köpas men vet iaf vad :D

Elin - lär nog bli talers till fiesta eller ngt xD

Vänner

Marie - klart

Frida - Ingen aning

Sanna - ingen aning

Lena - ingen aning där heller...

Agnes - klart

Yeb - klart



Det var nog de viktigaste :3


Så ah, nu blir det att fortsätta leta julklappar :D och lite pluggande ska nog kunna klämmas in med ^^


Just det, ska även nämna att min grupp I don't get older. I level up! på facebook nu har över 56k medlemmar *-* och att de även fått mig att skapa en speciell tumblr för spelbilder ^^

Så har nu 2 tumblrs

www.yendri.tumblr.com - den deprimerande vanliga saken

www.idontgetolder.tumblr.com - gamer bloggen :P

Bara lite random ointressant fakta sådär :D


Nu ska jag spela lite DN sen sova

Sweet dreams

Love

~Sandra

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards