Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under maj 2012

Av Sandra - 31 maj 2012 23:52

Haha, fantastiskt hur seg jag är med denna blogg, och nu har jag helt plötsligt skapat en till med :P ojoj, hur ska det gå, jag som inte ens kan hålla en vid liv :D Har ju iofs haft en ursäkt ett litet tag, min dator har vart på reparation så har ju inte kunnat vara online mycket, förutom från mobilen, och eftersom de är så sjukt SEGA med den där förbannade appen har det inte blivit av att jag bloggat :3


Hur som helst! Dagen!

Fick mitt körkortstillstånd idag, så nu jäklar ska här köras :D började idag på en VÄLDIGT TOM grusplan ^^ Där det satt en gubbe i en vit volvo och tittade på mig ._. Jag tyckte jag gjorde rätt bra ifrån mig dock :3 lyckades tillslut lista ut hur jag skulle göra för att starta utan en miljon motorstopp, även om det rycker till i bilen och den är farligt nära att dö så lyckades jag i alla fall starta 3 gånger på rad utan några dödsfall, och då avgjorde jag att det var dags att sluta för dagen ^^ man ska sluta när det går som bäst :P i morgon ska vi dit igen och testa lite mer så :)


Mer då.. jag följer strömmen och gör som alla andra gör just nu (eller de flesta har redan gjort, jag är lite efter) läser The Hunger Games, ska jag vara helt ärlig, har jag velat läsa dem i flera år, men de har inte funnits på engelska i bokhandeln här i Skövde och jag har varit för snål för att köpa dem på svenska. Bokserier läser jag nu på engelska om möjligt (inte kriminalare dock.. de är för komplicerade med alla konstiga ord som det är, och jag föredrar svenska kriminalare.. alltså, svenska författare menar jag då)

Men ja, The Hunger Games; Faktiskt riktigt bra (första boken är jag i) jag fastnade direkt och ännu har den inte gjort mig besviken :P


Jag kämpar även på med Inte som en saga :) håller just nu på med personbeskrivningar åt Marie som ska få göra illustrationer av allas utseende :3 Det var svårare än jag trodde att förklara mina egna karaktärer ^^ men det går sakta framåt :D snart får även Marie veta (mer om) vilken karaktär jag stulit från hennes personlighet :3 hehe :3


Nej det var nog allt, ska försöka sova nu ^^ har vart en låååång dag :P

Sover i vardagsrummet atm eftersom det är så mycket svalare här än i mitt lilla krypin, så nu när mats är i Italien kan jag sova här där det är svalt och skönt ^^ I morgon kommer han hem dock så då blir det att flytta in garderoben igen ._. 2 månader kvar, sen kan jag flytta!


Natti!
/Sandra

Av Sandra - 14 maj 2012 14:25

Jag är helt inne i en skrivperiod just nu, har så sjukt många idéer för Inte som en saga, som nu utvecklas med 2 nya karaktärer och en hel del nya delar som jag inte ens tänkt tanken på att ha med innan.

Har även kommit en bra bit in i 2an, (trots att 1an inte är helt färdig än) och planerna för 3an är redan igång. 

Bestämde mig för att göra den till en triologi eftersom ettan slutar på ett sätt som kommer få mina framtida fans (om jag faktiskt får några, men man kan ju drömma) att hata mig och en fantasy kan absolut inte vara 2 böcker, så då blev det 3. 


Så i första boken finns snart två nya alver som fick sina karaktärsdrag (och typ namnen) från två av mina vänner irl :) sedan kommer även fler karaktärer som fått sina namn och personligheter från vänner flätas in i de två sista delarna. Jag hade så svårt att komma på bra personligheter åt mina karaktärer, sen kom jag ju på att jag är omgiven av människor med underbara personligheter, så varför inte låta dem vara med? 


Så ja, nu händer det grejer minsann :3 ska bli intressant att se om jag faktiskt kan komma någon vart med detta eller om min författarkarriär kommer ta slut innan den ens har börjat ^^ 


Nej nu ska jag återgå till Roiben och Kendra, de har lite problem med alverna för tillfället ;) dags att låta dem få reda på ännu några hemligheter :3 


Baii<3

/Sandra

Av Sandra - 12 maj 2012 15:37

Jaha ja, nu var det ett tag sen jag bloggade igen, och just nu lär jag inte bli mycket mer aktiv heller. Min dator är inne på reparation så kan bara sitta vid internet via mobilen och när jag kan låna elins dator och eftersom bloggplatsen segar så med sin jäkla app så lär det inte bli några inlägg via mobilen iaf. 


Ja.. vad har hänt sen senast då..

Jag förbereder mig inför Norge, men min lilla plan för att inte riskera att bli utanför där tyckte inte Marie om, så får försöka överleva ändå om det nu blir så. Hoppas att jag kan ta med Minette men det verkar inte lovande då det är svindyrt med allt som ska fixas hos veterinären först isf. Så ja... får väl se till att mobilen är laddad med bra musik och att en bok eller två ligger i väskan. 


Jag har börjat planera inför min flytt på ritkigt nu, även om jag inte flyttar till Hällefors så ska jag iaf ta mig ifrån Skövde i höst, blir det inte Hällefors blir det Mariestad. Så rensar lådor i källaren efter saker jag ska ta med till min nya lägenhet. Det är bra att jag är före Elin med att flytta ut iaf, då får jag lådan med "bra att ha" saker. Som typ stekgrytan, lite vanliga grytor och lite andra småsaker som kan vara bra att ha så man slipper köpa nytt.

En stekpanna behöver jag dock skaffa, men det kan man ju alltid önska sig i inflyttningspresent av pappa eller mamma :3


Nu i Maj blir det troligtvis att börja övningsköra med, vi ska snart ta handledarkursen sen jäklar blir vägarna osäkra här i skövde :3


Vad händer mer då... Jag saknar DN något enormt, och folket på skype är också saknat, men bestämde mig för att ta en välbehövlig paus nu när jag inte har min egen dator. Visst kan jag spela DN och snacka på skype när elin är i skolan, men jag föredrar att vara på min egen dator, så just nu blir det paus från allt sånt.


Ja det var väl allt för stunden.. 

See ya

/Sandra

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards