Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under juni 2012

Av Sandra - 25 juni 2012 23:30

Nu är det kanske dags att väcka liv i den här jäkla bloggen igen :P ja jag vet att jag har sagt det förr men den här gången ska jag verkligen försöka ^^


I Lördags kom vi hem från några dagar i Norge (det låter så kort med några dagar.. Måndag-Lördag var det iaf) vilket var precis lika underbart som förra året. Nej förresten, det var bättre i år! Dels för att i år hade jag inte speciellt mycket lust att komma tillbaka till datorn (jag saknade dock folket på skype, givetvis) och dels för att vi hade Caroline (en kompis till Marie) med oss :) Jag var jättenervös inför att träffa henne, men det fungerade bra :D fantastisk människa :D kändes som om jag umgicks med 2 Marie dock ^^ ibland hörde jag inte ens skillnad på dem O.o *confused*

Men det var nog bra i alla fall, Marie är ju väldigt lätt att prata med, och det var Caroline också, så det blev inte några sådär jobbigt pinsamma tystnader (iaf inte som jag märkte av o.o'')


Hur som helst så orkar jag inte blogga mycket mer om det, och jag måste sova ändå, AF i morgon, yaay.. Bilder kommer på fb snart nog :) men i alla fall, tack för en superbra vecka Marie och Caroline! Förhoppningsvis kan vi göra om det nästa år :)


Nu sova! natti

/Sandra

Av Sandra - 3 juni 2012 23:17

Det där fantastiska ögonblicket när man kommer på en sådan perfekt del till boken man skriver som kommer fläta ihop allt på ett så bra sätt att du inte ens kan förstå att just DU har kommit på en sån perfekt idé. Det är en underbar känsla, i alla fall om du hinner skriva ner den innan hela bilden du har i huvudet försvinner för att aldrig återvända.

Inte lika underbart när du får en sådan idé när du ligger helt avslappnad och njuter i badkaret.. Fick kasta mig upp för att hitta papper och penna för att skriva ner det, det kollades lite snett på mig när jag for omkring i bara handduk och praktiskt taget sliter upp en sida i blocket på köksbordet... Men jag känner ju mig själv, skriver jag inte ner det direkt kommer tanken aldrig tillbaka och denna var så grymt perfekt att jag bara inte kunde låta bli att skriva ner den. Ännu ett problem om hur historien ska gå ihop är löst! yay!

Från och med nu tänker jag inte ens gå på toa utan att ha ett block med mig! Det ska alltid, alltid, ALLTID finnas ett block och papper inom räckhåll. Sådeså!


Vad har hänt mer sen senast då... Inte mycket, skriver packningslista inför Norge, beklagar mig över att vi får en stor patch till DN i morgon som jag inte är redo för och håller som bäst på att gå in mina nya skor inför norge. Inga skoskav tack! Vet inte hur bra det kommer gå dock, de verkar inte riktigt vilja anpassa sig.. Undrar om Marie kanske har kvar skorna jag lånade förra året *hmm* får ta och fråga det :3 om inte så klarar jag mig med dessa ^^


Jag har även fått ett myggbett O.O Helt otroligt, jag vet! Måste vart en väldigt blodtörstig mygga som bet mig o.o men jag klagar inte :D


Har läst ut The Hunger Games (första boken) med, sjukt vilken bra bok det var! Nu ångrar jag ännu mer att jag inte läste dem tidigare. Hur många gånger har jag inte stått där och tänkt köpa dem, men sedan varit för snål? *suck* man lär sig av sina misstag.. eller, troligtvis inte, jag är alltid så snål när det gäller böcker.. av den enkla anledningen att jag läser ut dem för snabbt... ca 200kr för en bok som jag läser ut på en, max två dagar känns inte riktigt värt :P så snål är jag ^^


Har även vart och sett Dark Shadows, ännu en fantastist film av Tim Burton! Men jag tror att man måste gilla hans stil för att tycka om den här. Den var inget typiskt Burton-mästerverk, utan bara typiskt Tim Burton. Inte superbra men underbar om du gillar hans stil och skumma humor! Så ja, JAG älskade den, men väldigt många i biosalongen var missnöjda och klagade när de gick ut. Konstiga människor som inte uppskattar en bra film när de ser en ;)


Det var nog allt :D nu ska jag påbörja andra delen av The Hunger Games *-*


Natti!

/Sandra

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards