Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Sandra - 14 april 2010 23:43

Att jag måste lära mig att börja blogga igen O.o är ju skitseg D: Har märkt att jag och Marie börjar bli lika oaktiva båda två, och det är ju inte bra :P

 

Idag gick vi omkring och tittade på projektarbeten som treorna jobbat med under det här skolåret :)

Vi skulle gå på 4 st, 3 skulle vara BF-ämnen, vilket var riktigt kul :) Som med allt annat valde jag och Marie av en slump samma saker O.o herregud vi börjar bli lika med allt O.o vårt bloggande, val osv. Vi kommer till exempel ha exakt samma schema nästa år.. Lyckat ^^


I alla fall, jag valde dessa fyra ämnen;


De blindas syn på livet

Jag vet, konstig namn, blinda ser inte "hahahaha" har man fått höra halva dan.

Otroligt intressant, jag hade inte tänkt på en del saker som de sa, och ändå så läser jag om människor med funktionshinder på I-valet. Man fick tänka till lite, saker som för oss är helt uppenbara måste bli väldigt jobbigt. Som att äta.. Ska nog testa att äta när jag bundit något för ögonen någon gång, för att se hur det fungerar.


Kvinnomisshandel

Intresssant och med skrämmande siffror O.o helt jävla sjukt hur man kan behandla någon på det sättet.


Auschwitz - Bakom stängda dörrar

Berörande, hemskt, sjukt bra arbete. Spelar ingen roll hur många gånger jag hör om 2:a VK, lika hemskt och berörande varje gång. Jag blir så förbannad och får alltid lära mig något nytt.


Skolan, ett helvete ?/!

Gick jag på för att jag var så jävla förbannad på han Johannes (?) trodde att jag skulle kunna "ställa honom mot väggen" och fråga vad felet med honom var när han klankar ner på det program han själv valt.

Tyvärr, var han så sjukt bra på det där med att prata inför folk. Ärligt, jag har aldrig hört något intressantare. Ny förebild inför projektarbetet i 3an! Han var grymt bra, kunde inte ens klaga över något litet efteråt..

Alltså, det går inte förklara hur bra han var, men han fick med sig alla. Han skämtade, ställde frågor, gjorde en helt meningslös liten sak som piggade upp oss lite, berättade saker man inte hade en aning om och framför allt, lade in sina egna tankar hela tiden. Sjukt bra!


Det var allt för dagen.

I morgon kommer troligtvis ett nytt inlägg, om djurplågeri. Är så jävla förbannad just nu, men det passar inte in under dagens rubrik.


Cya Morrow

/Sandra


Nu ska jag kolla in Maries blogg och se om hon har hunnit skriva om dagen, läskigt värre om hon har gjort det ^^

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards