Sandra - Mina tankar i ord

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Eldvittnet

Av Sandra - 5 februari 2012 18:07

Så många anonyma kommentarer sedan min senaste rage :D älskar att folk inte vågar skriva ut sin egen sida eller ens sitt namn ^^ så kallar de mig omogen :P grow up ;)


Nu till något mindre intressant, den här kylan tar kol på mig! ärligt talat, det är svinkallt :o och jag har tappat bort min mössa ._. + att jag inte har några vinterskor ^^ så ah, inte rätt klädd för denna grymt kalla vinter :P

Men man har i alla fall en ursäkt till att gosa ner sig i täcket och läsa en bra bok :D


Har precis läst ut "Eldvittnet" av Lars Kepler (egentligen är det 2 författare som gömt sig bakom ett tredje namn), grymt bra bok! Har läst 2 av hans 3 böcker och båda har fångat mig redan från de första sidorna, men denna var helt klart den bästa av dem. Tyvärr har jag lyckats läsa dem i lite fel ordning, har inte läst Hypnotisören än och den skrev han först, ska ta och läsa den med.


Det är då en serie om kriminalkommisarien Joona Linna, en smart person som har varit med om många traumatiska saker, som bit för bit avslöjas i bokseriens gång, och som lite för ofta tänjer på gränserna när det gäller att hålla sig inom lagen och vad han får för uppgifter som polis.


Aja, jag orkar inte skriva allt för mycket, men Eldvittnet kan vara den bästa kriminalroman jag någonsin läst, den har (precis som den andra boken jag läst i serien) en väldigt intressant tvist och slutar inte alls som man förväntat sig.

Jag hoppas verkligen att en fjärde bok snart kommer ut då jag dör av spänning att få läsa mer om Joonas förflutna, så ja, hoppas det inte tar allt för lång tid ^^


Nu ska jag hitta en ny bok att krypa ner under täcket med, det är svinkallt i lägenheten, speciellt i mitt lilla rum som inte har några element x3


/Sandra

 
 
Ingen bild

Linda

5 februari 2012 18:27

Strunta i töntarna som skriver anonymt :) de vågar inte stå för sina åsikter ändå.

Eldvittnet är en väldigt bra bok och du borde verkligen läsa Hypnotisören! Den är min favorit av dem :)

Ta hand om dig!

 
Marie

Marie

6 februari 2012 20:00

Ojsan, här har det kommenterats massor sen sist jag kollade in :D Härligt med lite reaktioner (kanske inte alla var lika härliga, men :P )
Jag har hört att det ska vara lite överdriven action i de där böckerna. Som att kolla på actionfilm ungefär. Låter asbra med andra ord! Sånt gillas! ^^ Det verkar som om du gör som det står på din julklappströja också^^ Höhö
kram!! Nu får vi spara till både Norge och England ((och jag vill köpa mig en ritplatta också. Hoho, alla mina pengar flyger iväg :P)) Kram igen! <3

http://mariesmanga.bloggplatsen.se

Sandra

7 februari 2012 01:27

Haha ja jag har vart inne i en riktig läsperiod ^^ det är nog kylan som lockat fram det :P
Och ja, lite överdrivna är de, men på ett bra sätt, enligt mig, till skillnad mot många andra kriminalare så tråkar dessa inte ut mig, vilket är positivt :P

Japps, nu blir det att spara! De få kronor jag lyckas skrapa ihop hamnar direkt i "resekassan" ^^

Kram

 
Ingen bild

Lisa

9 februari 2012 20:16

Hallå vissa kanske inte har en blogg, elr hemsida?? Har du tänkt på det ;) Ses

Ps. Sluta fred med hon "really high" tjejen, dina förslag kommer komma fram bättre då! Btw Fin blogg!!!!! <3 ;)

Sandra

9 februari 2012 21:39

Men då kan de lämna en mailadress eller vad som helst.

Och jag tänker inte sluta fred med henne ^^ jag skrev bara mina åsikter, det är hon som går på med en massa "personliga" grejer ;)
tack tack ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 8 oktober 2012 00:54

Så för er som bryr er har jag skapat en ny blogg :P kul va? kanske inte ^^ iaf, zarlina.bloggplatsen.se Det var nog allt... haha tråkig jag är då ;) ...

Av Sandra - 20 september 2012 00:52

Tänkte bara upplysa de få läsare jag har att jag lever, men att jag inte är på speciellt blogghumör för tillfället. Så ja, dels för er som läser min blogg ibland, jag uppdaterar inte speciellt mycket nu (no shit sherlock) men kommer givetvis börja ig...

Av Sandra - 14 augusti 2012 21:43

Nu har jag bott här i min lägenhet i Grythyttan några dagar, och en hel del har redan börjat hända. Första nätterna bodde Elin och mamma här för att hjälpa till att möblera och så, sedan igår åkte vi till Norge för att köpa katt av Ole ^^ Orkar i...

Av Sandra - 20 juli 2012 15:38

Får Cupcakes by Niwy :D

Av Sandra - 17 juli 2012 13:57

Jag älskar den här appen ^^ nu kan jag skriva korta och helt värdelösa inlägg utan att behöva krångla med datorn :D Just nu njuter jag och Minette av solen :) dagar som denna är det underbart att vara hundvakt ...

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards