Sandra - Mina tankar i ord

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Here we go again

Av Sandra - 8 februari 2012 21:13

"Maybe our favourite quotations say more about us than about the stories and the people we are quoting"

- John Green


Ursäkta, men innan jag börjar skriva om vad jag egentligen hade tänkt att berätta måste jag bara få dela med mig av en sådan underbart genomtänkt kommentar jag fick idag, älskar när folks IQ nivå syns så tydligt! Och oroa er inte, människan vågade inte skriva någon adress eller något där man kan få tag på henne, så jag hänger inte ut någon. Eller ja, förutom hur patetiskt det är att 1. Inte tänka igenom sina kommentarer och 2. Inte stå för dem.


"Sandra: hon e ju inte hög på riktigt, det e ett freakin skämt!!!!! ;) allvarligt tror du verkligen att hon e hög på riktigt?? Då kan jag säga "om 8-10 år kan kommer du inse att vara en gamer inte kommer ta dig långt i livet, men spela roll, du e ju en gamer ;)"


Detta tycker jag kräver dubbla svar, eftersom jag har skrivit det så många gånger i bloggen men fortfarande verkar folk ha svårt att förstå. Kanske de har problem med svenska språket?


Jag har inte gaming som ett YRKE. Okej? Så det spelar ingen roll om det inte tar mig någon vart. Det är ett intresse precis som många andra saker. Det finns folk som tecknar, spelar fotboll, skriver, läser, simmar, designar, gör musik, samlar på frimärken, reser, syr kläder, photoshopar, facebookar osv, jag kan hålla på hela natten.

Tror ni på fullaste allvar, att ALLA personer som gör detta kommer sluta som proffs? Att varenda människa som tecknar kommer bli en berömd konstnär? Att de som skriver kommer alla sluta som en storsäljande författare? Att alla som spelar fotboll kommer ta sig till VM?

NEJ det kommer de inte. PRECIS som att jag som en gamer inte behöver bli något av det. Däremot finns det turneringar som ger hur mycket som helst i förstapris. Man börjar spela hemifrån, de som vinner får en resa till Singapore och där går finalen, men en jävla summa i vinst.

Men det betyder inte att jag kommer hamna där, precis som med alla er andra så är det ett intresse som jag tycker om.


Innan ni kommenterar något så förbannat korkat, lär er skillnaden mellan YRKE och INTRESSE.


Och btw, du kan sluta skriva "Sandra:" i varenda jävla kommentar, det är min blogg, alla kommentarer som inte har någon annans namn i sig är riktade till mig. fgs använd dina stackars hjärnceller till något vettigt.


Okej, jag tror jag stannar här. Hade egentligen något annat att skriva om men jag är så förbannat trött på alla anonyma kommentarer. Ska du kommentera kan du i alla fall stå för dina åsikter, förbannade idioter.


I morgon bär det av till Mariestad! Arbetsförmedlingen och förhoppningsvis träffa Lena :D Sen blir det att åka till morfar och träna vovven min


/Sandra


EDIT: Detta inlägg fick en fantastiskt underbar kommentar av underbaraste Chiro, måste bara låta den synas här då den var så klockren


"Stackars små människor som inte kan se skillnad på jobb och fritid... kanske de behöver uppleva hur det faktiskt är att jobba för att kunna förstå? Det verkar som om de fortfarande går på dagis, och då kan man ju förstå om det är lite svårt att greppa skillnaden, dagis är ju rätt chill

love ya<3"

 
 
Ingen bild

Chiro

8 februari 2012 21:45

Stackars små människor som inte kan se skillnad på jobb och fritid... kanske de behöver uppleva hur det faktiskt är att jobba för att kunna förstå? Det verkar som om de fortfarande går på dagis, och då kan man ju förstå om det är lite svårt att greppa skillnaden, dagis är ju rätt chill

love ya<3

Sandra

8 februari 2012 21:46

Åh vad jag älskar dig min underbara fantastiska Chiro! Dina kommentarer är så klockrena ibland :D

 
Marie

Marie

9 februari 2012 15:45

Vilken grej det blev av detta inlägg om denna unge som är hög. Det klart hon inte är hög på riktigt och det fattar jag att du fattar helt klart när jag läser inlägget.(Hm.. rörig mening? :P) Det finns något som kallas att läsa mellan raderna. ((Även om det knappt behövs i det här fallet heller.)) Vilken totalt ovärd kommentar i alla fall. Suck suck.
((Nu tror jag det är bäst att sluta skriva den här kommentaren, för jag tror jag tappar bort mig själv snart :P))
Kram till dig <3

http://mariesmanga.bloggplatsen.se

Sandra

9 februari 2012 17:29

haha ^^ du är rolig du marie :P man jag förstår hur du menar :) och ja, rätt ovärd ^^

 
Ingen bild

Solav

9 februari 2012 16:33

Om du Fan skriver om mig en gång till så ska du akta dig! Bara för batt jag är jag inte rädd för vuxna. Fattar du det? Jag är INTE! Rädd!
Jag är inte hög på riktigt. Så jävla trög får du inte vara? Azzå gräv ner dig och kom inte tillbaka!
Du kan inte skriva om mig i din patetiska blogg!? Då kan jag fan skriva om dig i min. Vill du det? Är det fan det du vill? ÄR DET SÅ DU FAN VILL HA DET?
Om du ska vara så jävla låg och skriva om en 12 åring som har ett "Konstigt" Bloggnamn så kan du fan dra här ifrån! Jag får ha vilket fucking bloggnamn jag vill? RIGHT!? Du är fan inte min mamma! Och du ska skita i vilket bloggnamn jag har!
SÅ JÄVLA LÅGT AV DIG!

Sandra

9 februari 2012 17:31

Jag skriver om vem jag vill, jag har ingenstans på min blogg länkat till dig eller skrivit några namn så det är knappast olagligt. Om jag stör mig på din catch phrase kan jag skriva om det i alla oändlighet om jag vill.

Och skriv om mig så mycket du vill, men börjar du länka, vilket vore olagligt eftersom man då hänger ut någon på internet, så kommer snart en polisanmälan :)

Ha en trevlig dag

 
Ingen bild

Solav

9 februari 2012 20:09

Omg!? En polisanmälan?! Ohh Shit? Som sagt, Jag bli inte rädd. Men jag tänker inte länka din blogg. Vrf ska jag göra det? Lol.
Jag stör mig på dig! HELA DIG! Bara för att du stör dig på mitt bloggnamn! Du skriver inte om mig. Och plus, JAG ÄR INGEN JÄVLA FJORTIS?! OKEJ!? Jag sminkar mig INTE (Som du säkert gör varje dag innan du sticker till jobbet elr är med kompisar.) Jag pratar inte "Fjortisaktigt" Jag dricker inte! (Som fjortisar gör) Om du ska kalla folk fjortis kan jag börja kalla dig Mongo? Lol.

And Yeah! Have a nice day too! xP

Sandra

9 februari 2012 21:40

uhm ursäkta? JAG har väl inte kallat dig fjortis? Jag tycker bara att antyda att man är "hög" är omoget.

Och nej, jag är rätt så anti smink ;) jag tror på naturlig skönhet :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 8 oktober 2012 00:54

Så för er som bryr er har jag skapat en ny blogg :P kul va? kanske inte ^^ iaf, zarlina.bloggplatsen.se Det var nog allt... haha tråkig jag är då ;) ...

Av Sandra - 20 september 2012 00:52

Tänkte bara upplysa de få läsare jag har att jag lever, men att jag inte är på speciellt blogghumör för tillfället. Så ja, dels för er som läser min blogg ibland, jag uppdaterar inte speciellt mycket nu (no shit sherlock) men kommer givetvis börja ig...

Av Sandra - 14 augusti 2012 21:43

Nu har jag bott här i min lägenhet i Grythyttan några dagar, och en hel del har redan börjat hända. Första nätterna bodde Elin och mamma här för att hjälpa till att möblera och så, sedan igår åkte vi till Norge för att köpa katt av Ole ^^ Orkar i...

Av Sandra - 20 juli 2012 15:38

Får Cupcakes by Niwy :D

Av Sandra - 17 juli 2012 13:57

Jag älskar den här appen ^^ nu kan jag skriva korta och helt värdelösa inlägg utan att behöva krångla med datorn :D Just nu njuter jag och Minette av solen :) dagar som denna är det underbart att vara hundvakt ...

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards