Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under november 2010

Av Sandra - 10 november 2010 18:00

ETT STORT GRATTIS

till Marie som klarade uppkörningen och nu har körkort :D

Bra jobbat gumman! Nu får du ta bilen och köpa godis av mig någon dag :3

<3

Av Sandra - 7 november 2010 13:46

R.I.P

Johanna Andersson

Ett liv ska inte sluta som ditt gjorde

Men Gud ville väl ha sin vackraste ängel tillbaka



Det är snart två år sedan du lämnade oss.. Och jag har ännu inte riktigt kunnat förstå att du är borta. Du var för snäll, för omtyckt, för underbar för att lämna oss redan.

Även om jag bara träffade dig irl ett fåtal gånger, så gjorde du så starkt intryck på mig. Du fick mig att le då ingen annan kunde, fick mig att tro på mig själv, fick mig att se något vackert i allt.

Du var också den som öppnade mina ögon, den som fick mig att förstå att allt inte är svart och vitt. Du fick mig att se människor på ett annat sätt än jag gjorde. Du lärde mig att lita på andra igen, och du fick mig att förstå att det faktiskt finns något underbart hos alla, det gäller bara att titta lite djupare.


Du tog också allt det här med dig när du lämnade oss.

Jag blev ännu en gång rädd för andra, livrädd för att bli lämnade igen, vågade inte lita på någon och jag kunde inte längre se på samma sätt som du lärde mig.


Men vet du, jag tror att du skulle bli glad över att höra, att jag ännu en gång har börjat lita på människor.. Trots att den delen försvann med dig, så börjar den komma tillbaka. Jag är inte längre lika rädd för att träffa nya vänner, dock är jag nu räddare än någonsin att förlora dem.


Men trots detta, är det dig jag kan tacka för att jag fortfarande finns till.. Tack vare dig lärde jag mig att ta tag i livet och att i alla fall försöka le varje dag.


Men jag frågar mig fortfarande.

Hur kunde du lära mig allt detta, men själv inte orka göra det?

Varför blev det för svårt för dig vännen? Varför gav du upp?<3


Jag har under så lång tid tänkt på dig varje dag, undrat vad du skulle säga om du såg mig nu...

Skulle livet se ut så här då?

Skulle du förstå när jag berättade om det som nyss hände?

Vad skulle du säga om mitt nya liv i Fiesta?

Vad skulle du tycka om min vänskap med Yeb och Agnes?

Skulle jag ens ha träffat dem om du fortfarande fanns hos oss?


Jag hade en dröm om dig i natt.. Så vacker och så sorglig på samma gång. Men jag tror att den betyder något. Kanske att det är dags att släppa taget? Kanske borde jag låta dig gå nu..


Jag lyssnade på Hallelujah idag... Låten som du älskade så mycket, låten som jag inte har klarat av att höra sen den dagen.

De som känner mig, respekterar mig, låter mig slippa höra den. Ibland är det någon som spelar den i skolan, och alltid finns det någon där som säger till dem att stänga av. Jag uppskattar det verkligen, mer än jag kan beskriva.

Men idag lyssnade jag.. Hörde orden, tog in musiken. Försökte minnas hur du såg den. Hur du analyserade den för mig. Hur du berättade varför den var så perfekt.

Jag kan inte se det du såg, eller höra vad du hörde. Men jag lyckades lyssna på hela.


Så jag ska låta dig gå nu. Jag ska låta dig vila i fred och jag hoppas att du har det bra vart du än är. Jag måste släppa taget, så låt oss ses i din himmel.


För första gången på min blogg.. och troligtvis den sista. Det är din låt Johanna.. Vad andra än säger, är det alltid dig jag tänker på när jag hör den.


Så snabbt ett liv kan släckas..

Vila i frid älskade<3

Så ses vi snart..


Av Sandra - 4 november 2010 00:15


Roiben


  

Loved by everyone<3

Av Sandra - 1 november 2010 22:00

Jag blev utmanad av; Chiro

 

KÄRLEKEN I MITT LIV: mina vänner. Inte det roligaste svaret kanske, men det är ni och inga andra som får mig att fortsätta andas. Marie, Yeb, Agnes, Chiro, Sanna, Frida, Lena och alla andra som känner sig träffade, Tack, jag älskar er<3

   

MIN FAVORITFÄRG: Röd tror jag, för tillfället.


JAG ÄR FANTASTISKT GLAD: Över att jag har de vänner som jag har. Tänk om ni inte hade funnits? Keh.. Hade jag inte orkat.

 

JAG VET FORTFARANDE INTE:  Vad fan jag ska göra efter gymnasiet o.o


MIN DRÖM: Flytta hemifrån..


JAG TROR : på för mycket konstiga saker. Sanna, Frida och Sandra fick höra massor om det på senaste tjejkvällen.. stackars människor ^^


JAG KOMMER FÖRMODLIGEN ALDRIG: Sluta hoppas..


JAG ÄR TACKSAM ÖVER: Att jag har de vännerna som jag har.. Det har jag sagt förut, och jag säger det igen.. Ni betyder mer än allt annat som existerar, utan er skulle livet inte vara värt att leva, luften skulle förlora sitt syre, solen sitt ljus och regnbågen sina färger. Tack tack tack, orden räcker inte till för att beskriva min kärlek och min tacksamhet till er.


JAG UTMANAR: Andra bloggare som orkar läsa min blogg, och de som orkar göra testet ^^ alla i princip :P men typ, Sanna, Lena, Marie, Maddie osv..

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards