Sandra - Mina tankar i ord

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Vad i hela...

Av Sandra - 4 februari 2012 02:19

Jag hatar bloggare, så därför borde jag väl hata mig själv tror man då?

Men nej det är inte riktigt sant. Vad jag menar är att jag hatar bloggare som söker läsare och tigger om kommentarer fast de inte skriver om något vettigt. Det finns bloggar jag älskar att läsa, som Maries, eftersom jag känner henne och hon skriver om sin konst. Sen har vi några kändisbloggar som faktiskt skriver lite intressanta saker ibland, och Lena som förut skrev om sitt liv i London, nu är det mycket om mode, så det har ett återkommande tema.


Min blogg har inte det, men den är heller inte gjord för att folk utanför min bekantskap (hemskt vilka fina ord det blev nu då) ska läsa den och bry sig om vad jag skriver. Däremot har jag funderat på att skriva mer om spelandet bara för att ge den ett tema jag kan återkomma till. Som Marie har sin konst/musik/manga och Lena har sina kläder.


I alla fall, för att återkomma till bloggare jag stör mig på så handlar det om folk som här i "Rampljuset" skriver något helt meningslöst eller "tyck synd om mig, jag hade en tuff uppväxt." "Äntligen vågar jag berätta sanningen om mitt liv!!" "Skriver om mitt liv i skuggan av alla andra" blah blah blah, Jäkla attention whores! Gissa vad? en massa personer hade en tuff uppväxt, men för det behöver man inte skrika ut "läs min blogg och tyck synd om mig"


Sen idag råkade jag klicka in på en 12 årings blogg som har som catch phrase, "And by the way, Yes, I am Really High ;)" ärligt talat? för det första, du är 12 år, för det andra, det var nog det töntigaste jag någonsin sett. Att avsluta varje inlägg med "I am really high" wtf is that?!

Egentligen skulle man ta det helt seriöst och ringa snuten och säga att man tror hon går på droger


När jag var tolv sprang jag omkring i skogen med mina kompisar och lekt pokémon, jag byggde snökojor och klättrade i träd, jag skrapade upp armarna när jag försökte cykla utan händer, eller när jag var dum nog att ta mina rollerblades och åka i full fart ner för bron. Jag tror till och med att jag fortfarande hade kvar min käpphäst. En bandyklubba som mamma hade gjort ett huvud åt i papp, som jag sedan virkade en massa träns och grimmor till, skrev foderschema och samlade upp gräset efter gräsklipparen som jag sedan torkade till "hö".


När jag var i den åldern var tolvåringar fortfarande barn. Nu har de modekläder, senaste mobilen och beter som riktiga fjortisar som tydligen tycker det är coolt att säga att de är "höga" mhm, höga på vadå? livet eller? Lilla vän, du vet inte ens vad livet handlar om. Tolvåringar ska inte blogga, de ska knappt veta vad en blogg är, de ska vara ute och leka! Inte tro att de är vuxna. Fattar inte vad som händer med världen, men det är inte något bra.


Nej, nu har jag klagat färdigt (igen), dags att sova :)


Natti

/Sandra


btw, ni glömmer väl inte att det är stora demostrationer mot ACTA idag (lördag)? om ni bor nära någon av städerna åk dit och visa vad ni står för! Ni vill väl inte att de ska ha rätt att beslagta din mobil/laptop/mp3 vid tullen bara för att ni har en nedladdat låt i den? Nej precis, det är dags att säga ifrån!


Speciellt till Marie; Dagens YouTube och wtf is this? :P en annan gammal låt som direkt sätter sig på hjärnan, är helt omöjlig att sjunga och troligtvis väcker minnen av olika slag ^^ Helt otroligt att det är de värdelösa låtarna som alla minns x3


 
 
Ingen bild

Chiro

4 februari 2012 02:49

laughing my ass off! och ja, detta var värt att skriva hela meningen ist för lmao, för detta var nog det underbaraste jag har läst på länge xD
hahahahhaha på den ungen! "I am really high" ja men moget lilla vän ;) grow up (btw, skicka länk till bloggen på msn? jag måste se den!)

Älskar när du drar igång och klagar på något xD

Keep it up girl!

Sandra

4 februari 2012 02:58

ah men eller hur xD seriöst talat, ska du ha en "catch phrase" kan det ju i alla fall vara en vettig en? Men nejdå, låt oss låtsas att vi är höga, whooooo, för det är ju så coolt att va hög!

Suck på mänskligheten!

 
Ingen bild

Hanna

4 februari 2012 03:34

Dagens barn som leker vuxna.. annat var det när vi byggde den där kojan i skogen... och fällan vi skulle fånga det där trollet i. Jadu, barn nu för tiden har inge fantasi

 
Marie

Marie

4 februari 2012 17:24

Eeeeeey Macarena!! :D (Ganska porrigt med de där gubbarna, eller :S) Vilken 90talsnostalgi jag fick^^ Tack tack! :D
Och ja, jag blir alltid irriterad på folk som skriver i "rampljuset". Ibland kan det vara grejer som låter intressanta, men det är s-ä-l-l-a-n
Jaja, liver förändras, är jag rädd. "Det var bättre förr"
Kram!

http://mariesmanga.bloggplatsen.se

Sandra

5 februari 2012 13:29

Haha xD

Ja vissa skriver så dumma saker så det är inte sant :S

 
natta

natta

4 februari 2012 18:06

Hahah ja gillar din text. Diggar din blogg. Hur gammal e du och vilket land kmr du från? Jag själv e 15 bara hehe men ser själv på hur yngre barn än mej till exempel beteer sej vuxna o mognare medans dom inte vet nånting. Och de där med bloggar har du verkligen rätt i. För 5 år sen när ja va tolv då de enda ja tänkte på va fotboll. Va beronde på den tiden av de. Jag till exempel bloggar för mej själv, de e bara så skönt att skriva mina tankar elr bara skriva nånting. Så ah men bra text =)

http://natttajuggen.bloggplatsen.se

Sandra

5 februari 2012 13:33

Tack så mycket! :D
Jag är 19 år, blir 20 i september och kommer från Sverige :P

Och ja, jag tycker att barn växer upp för fort nu för tiden, men det är mycket tack vare media och skit, tyvärr.

 
Ingen bild

Anonym

5 februari 2012 11:50

Herregud!! Har kollat in på denna bloggen som du reagerade på så HIMLA starkt. den ''imreallyhigh'' Asså bry dig inte!!! Hon får göra vad hon vill!! Om inte hennes Mamma/pappa verkar bry sig, behöver inte DU bry dig heller!! Herregud asså

Sandra

5 februari 2012 13:30

Herregud! om du ska skriva en kommentar som denna kan du iaf skriva ditt namn ;) grow up

 
Ingen bild

Linnea

5 februari 2012 14:13

Jag förstår vad du menar med det där "and yes im really high"
håller med dig.
Jag är inte mycket äldre än henne men t.o.m jag vet att det är ganska konstigt för en 12 åring att skriva så
Men bara för att hennes blogg kanske inte verkar vettig för dig behöver man väl inte hacka på alla som är typ mindre än 14-15 liksom. Jag är ute i friska luften jag leker m.m jag bryr mig inte så värst mycket om den senaste mobilen jag har ingen touch direkt och jag behöver ingen , jag beter mig inte som en fjortis och nästan alla som har träffat mig har tyckt att jag var förnuftig och väldigt smart för min ålder.
Och jag har haft en egen blogg men har lagt ner den , så bara för att du tycker att barn som är typ 12 år och har en blogg är fjortisar så är det verkligen bara dumt att döma nån bara för det , man delar ju sin vardag eller nåt annat . I dont see the bad side of that?

Bara så du vet det här var inte en hat kommentar eller nåt utan jag bara uttryckte vad jag kände och jag är ledsen om du uppfattar det här på fel sett :)

Sandra

5 februari 2012 14:38

Om jag skulle skriva om varje person var för sig skulle det ta evigheter :P såklart menar jag inte varenda person just i den åldersklassen, men överlag så är det just så det är just nu, så ja, jag menar överlag ^^

Jag uppfattar det inte på fel sätt, men om man ska vara helt ärligt, de flesta barn beter sig som om de vore mycket äldre, sen finns det alltid undantag.

 
Ingen bild

Wtf do u know bout life?!?!

5 februari 2012 17:37

Sandra: Du e SÅÅÅ omogen om du skriver nästan ett helt inlägg om en tjej som du inte ens känner?? Säger att hon inte vet vad livet e om?? Vet du ens vad livet e om?!! Ingen vet!!! -_- Det här kanske gör henne ledsen, vem vet??
Sorry om jag e taskig nu men jag har fått nog av den här omogna skiten!! >.<

Sandra

5 februari 2012 18:06

Ja för denna kommentar var ju så mogen :) tänk dig för innan du kommenterar om att någon annan är omogen. På min blogg skriver jag vad jag tycker, varken du eller någon annan har någonting att säga till om :) och ja, hon blev säkert väldigt ledsen, men spela roll, hon är ju hög ;)

 
Ingen bild

Linda

5 februari 2012 18:22

hahahahaha vilka omogna jävlar som kommenterar din blogg xD

Jag står iaf på din sida! Småbarn ska inte tro att det är något coolt att säga att man är "really high" och vafan, bloggar man får man tåla kritik, annars har man inget på internet att göra :D

Keep it up! du verkar ha en väldans massa bra synpunkter.

Sandra

5 februari 2012 18:22

Tack så mycket!
Och ja, de verkar inte riktigt veta vad de snackar om xD för fega för att skriva ett namn är vissa av dem med :P lols ^^

 
Alexandra

Alexandra

6 februari 2012 09:34

Håller med dig fullt ut om den här high-grejen.. Sjukt störande att varken hon eller hennes groupies fattar vad det egentligen är hon skriver.. 12 år och nonchalant, otrevlig och alldeles för fjortis för sin ålder. Jag är glad att jag inte är hennes mamma :P

http://mongoberta.bloggplatsen.se

Sandra

6 februari 2012 12:53

haha ja ^^ vi får hoppas att även hon mognar till en dag :P Tittar hon tillbaka på sina blogginlägg om några år kommer hon nog se vad vi ser ^^

 
Ingen bild

LisaochNora

8 februari 2012 20:04

Sandra: hon e ju inte hög på riktigt, det e ett freakin skämt!!!!! ;) allvarligt tror du verkligen att hon e hög på riktigt?? Då kan jag säga "om 8-10 år kan kommer du inse att vara en gamer inte kommer ta dig långt i livet, men spela roll, du e ju en gamer ;)

Sandra

8 februari 2012 21:12

jag skrev aldrig att hon är det på riktigt heller.

Och jag vet mycket väl att vara en gamer inte tar en långt :) Oh, förutom att det i spelet jag spelar finns turneringar där du kan vinna upp till 25.000 dollar. Men det är klart, det är kanske bara småpengar i dina ögon?

Men gaming är mitt intresse, inte min framtid. Jag spelar för att jag tycker det är kul, precis som folk tecknar, läser, lyssnar på musik, virkar, skriver osv. Det är inte ett yrke, ett INTRESSE.

Men det har inte med saken att göra. Vad som hör saken till är att tolvåringar ska inte tycka att det är coolt att antyda att de går på droger, sant eller inte, för det finns inget coolt alls med att vara hög.

Tack för ännu en helt onödig kommentar, tänk igenom vad du skriver innan du kommenterar igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 8 oktober 2012 00:54

Så för er som bryr er har jag skapat en ny blogg :P kul va? kanske inte ^^ iaf, zarlina.bloggplatsen.se Det var nog allt... haha tråkig jag är då ;) ...

Av Sandra - 20 september 2012 00:52

Tänkte bara upplysa de få läsare jag har att jag lever, men att jag inte är på speciellt blogghumör för tillfället. Så ja, dels för er som läser min blogg ibland, jag uppdaterar inte speciellt mycket nu (no shit sherlock) men kommer givetvis börja ig...

Av Sandra - 14 augusti 2012 21:43

Nu har jag bott här i min lägenhet i Grythyttan några dagar, och en hel del har redan börjat hända. Första nätterna bodde Elin och mamma här för att hjälpa till att möblera och så, sedan igår åkte vi till Norge för att köpa katt av Ole ^^ Orkar i...

Av Sandra - 20 juli 2012 15:38

Får Cupcakes by Niwy :D

Av Sandra - 17 juli 2012 13:57

Jag älskar den här appen ^^ nu kan jag skriva korta och helt värdelösa inlägg utan att behöva krångla med datorn :D Just nu njuter jag och Minette av solen :) dagar som denna är det underbart att vara hundvakt ...

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards