Sandra - Mina tankar i ord

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Inte som en saga och Oxygen

Av Sandra - 14 januari 2010 12:48

Nu när huvudvärken äntligen börjar släppa och jag ändå är hemma kan jag ju passa på att skriva en recension på Maries berättelse Oxygen.

Ska bara säga det att jag är jäkligt dålig på att recensera, så det blir bara några random meningar om vad jag tyckte ^^

 

Innan jag kmr till recension delen så måste jag ju berätta om resultatet när ännu en person fått läsa klart Inte som en saga. Den här gången var dt Elin (syrran asså) som fick läsa den, och hon blev helgalen ^^ Ännu en i listan som tkr att jag borde försöka få den i tryck… Men nja, vi får se. Iaf, hon messade mig kl 2 inatt och skrev:


”Jag vet att du sover och förlåt om jag väcker dig men, OMG jag har läst klart din berättelse och wow herregud vad bra. Slutet var ju perfekt och hur dom träffade Ezra och Roiben och omg vad bra den var, du måste skicka in den. Det enda jag saknar är lite fler detaljer som vi pratade om häromdan (har jag börjat fixa /Sandra) annars är den fantastisk och jag älskade verkligen att de inte visste varför de krigade och Ezra var ju så himla cool och när man trodde att de aldrig mer skulle träffas blev jag typ förtvivlad men sen kom slutet. Gud vad bra det var!! Wow, du borde skicka in den, nej föresten du SKA skicka in den, punkt slut.

Förlåt om jag väckte dig, god natt.”


Så listan på dem som tkr att jag ska skicka in den är alltså.

Chiro

Lennart Elfstrand (fast han har inte läst den ^^)

Elin Karlsson


Sen har vi ju ett helt gäng som vill läsa den också ^^ haha, ska låta Marie, Sanna och Frida läsa den med, sen får vi se hur jag gör. Om de gillar den så kanske… Men ha inga stora förhoppningar.


Oxygen

 

Nu ska jag då försöka skriva vad jag tkte om Oxygen, dt blir svårare än dt låter kan jag lova, är helt värdelös på den här sortens skrivande. Jag minns inte vilket år berättelsen handlade om, men dt var en bra bit in i framtiden.


Iaf!


Det var en berättelse som jag fastnade för redan efter första meningarna, början var helt perfekt med först en liten förklaring på hur det såg ut på jorden (tror jag att dt var) och hur mycket allt hade förändrats och sedan en grymt bra start där hon huvudrollen, Celia, typ var ”jagad” av en slags robotgrej. Ska jag vara ärlig fattade jag inte ett skit i början men den var skriven på ett sådant sätt att jag bara var tvungen att läsa fortsättningen även om jag var för trög för att hänga med, kanske inte var meningen att man skulle dt heller, inte vet jag :P


När hon sedan kom undan (givetvis gjorde hon dt, vi snackar som sagt om huvudrollen här) med hjälp från sin bror (som jag tyvärr inte minns namnet på) så fortsatte dt liksom i samma stil, förklaringen till vad som hände kom gradvis och inte sådär snabbt som dt annars kan vara i vissa berättelser. Man fick liksom tänka efter lite och försöka koppla en del saker sj, som man sedan fick svar på. Samtidigt som berättelsen var lite lugn en bit så ville man ändå läsa för att få ordning på hur allt fungerade och dt hände lite smågrejer på vägen som gjorde att man inte tröttnade, som tillexempel att de hälsade på sin pappa och de träffade en ny person som sedan följde dem.


Slutet då, dt var verkligen skitbra, det slutade både som man hade tänkt sig, men samtidigt inte. Man förstod givetvis att någon skulle offra sig för den goda sakens skull men man trodde också att dt skulle sluta ”lyckligt” för de båda andra, istället var det två av dem som dog, och en som helt plötsligt var ensam kvar, helt tvärtemot vad jag hade tänkt mig.

Alltså, ett chockande slut som först gjorde mig förtvivlad, eftersom min favoritkaraktär dog men samtidigt måste man beundra hur Marie har skrivit dt, på ett sätt som är så förutsägbart samtidigt som man inte kan fatta dt…


Hur som helst, berättelsen var underbar, man fastnade verkligen från första stycket och jag kunde inte släppa texten förrän jag kommit till sista raderna, då jag förskräckt bläddrade tillbaka eftersom jag inte kopplat att dt var två som hade dött och inte ”bara” en innan, berodde antagligen på att jag satt bredvid Julia som snackade om en massa hästsaker och att jag försökte att vara artig nog att svara henne samtidigt som jag läste, trots att jag inte har en aning om vad hon sa.


Jag är även väldigt nyfiken på de andra karaktärernas utseende, vet hur Celia ser ut, dt fanns en bild på henne dels på berättelsens framsida och så finns dt minst en på Maries blogg, men vill veta hur de andra två såg ut med ^^


Ja dt var då en kort och rätt dålig liten recension ^^ jag märker att jag automatiskt skrev som om jag skrev om en bok, alltså att jag försökte att inte avslöja för mkt, vilket kanske inte är nödvändigt, tror inte att så pass många som jag skulle önska kommer få chansen att läsa denna fantastiska berättelse.


Kolla in författarens blogg med ^^

www.mariesmanga.bloggagratis.se

 
 
Författartoken

Författartoken

15 januari 2010 11:00

Jag tyckte det var en bra recention,lite lagom lång^^ Värst vad beröm man fick då. kanske skulleskickain den någonstams jag med ;P
Jag skrev ett alternativt slut till dig då Robin inte dör^^ Det är ett tillägg tillden du skulle få, den är bättre än den förra dessutom, den du läste var detmasastavfel och skit i ju^^
Krya på dig

http://mariesmanga.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

15 januari 2010 21:45

Haha tack för berömmet ^^
Ja gör dt :D:D skicka skicka skicka :D

Yay, dt slutet kmr jag nog gilla :D
Tack, vi ses på måndag =)

http://www.sandrus.bloggagratis.se

 
Maddie

Maddie

18 januari 2010 15:11

Ååh jag minns inte vilken del jag läste på dikta.se men jag skulle jätte gärna vilja läsa klart den för sålångt jag läst håller jag med att du är otroligt bra på att skriva och borde fortsätta, du kommer gå långt :D

http://www.trettiofemsekunder.blogg.se

 
Sandra

Sandra

18 januari 2010 19:55

Aw vad söt du är < 3 Men klart du ska få läsa hela :P kan skicka den till dig när jag fixat de där sista detaljerna ;)

http://www.sandrus.bloggagratis.se

 
Marie, ett år senare

Marie, ett år senare

15 januari 2011 11:48

Jag vill också ha den!! ^^
kram<3

http://mariesmanga.bloggagratis.se

Sandra

16 januari 2011 16:04

Haha x) jaja :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 8 oktober 2012 00:54

Så för er som bryr er har jag skapat en ny blogg :P kul va? kanske inte ^^ iaf, zarlina.bloggplatsen.se Det var nog allt... haha tråkig jag är då ;) ...

Av Sandra - 20 september 2012 00:52

Tänkte bara upplysa de få läsare jag har att jag lever, men att jag inte är på speciellt blogghumör för tillfället. Så ja, dels för er som läser min blogg ibland, jag uppdaterar inte speciellt mycket nu (no shit sherlock) men kommer givetvis börja ig...

Av Sandra - 14 augusti 2012 21:43

Nu har jag bott här i min lägenhet i Grythyttan några dagar, och en hel del har redan börjat hända. Första nätterna bodde Elin och mamma här för att hjälpa till att möblera och så, sedan igår åkte vi till Norge för att köpa katt av Ole ^^ Orkar i...

Av Sandra - 20 juli 2012 15:38

Får Cupcakes by Niwy :D

Av Sandra - 17 juli 2012 13:57

Jag älskar den här appen ^^ nu kan jag skriva korta och helt värdelösa inlägg utan att behöva krångla med datorn :D Just nu njuter jag och Minette av solen :) dagar som denna är det underbart att vara hundvakt ...

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards