Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra - 21 oktober 2010 16:20

Hmm... bloggplatsen är gul igen.. jobbig färg enligt mig, då det är smutsgult ^^ eww (ja, det är väl ingen som fattar vad jag snackar om, så w/e)


Idag var jag och Marie på polisstatonen för att fixa pass till henne :) Lite kul, när vi kom dit var ena dörren låst, så vi bah "jaha, vi kommer inte in" sen ställde vi oss utanför och typ... glodde.. Så kom en gubbe och öppnade dörren hur lätt som helst o.o wtf? Antingen hade någon osynlig kraft (eller ja...) låst upp dörren, eller så är det bara vi som helt enkelt inte vet hur man öppnar en dörr..


Marie kom även på en smart sak. På dörren sitter det en lapp där det står typ. "Hunar får ej följa med in här. Gäller ej ledarhund" hon påpekade då att det spelade ju ingen roll om ledarhunden får följa med eller inte, personer som behöver en ledarhund kan väl knappast läsa skylten ändå? hmm..

Ännu en sak, de hade ingen knapp som man kan öppna dörren med.. Så inte spec handikappsanpassat.. Visst är det en slags rasism? Alla måste ju kunna skaffa pass och göra polisanmälningar utan problem? Så en knapp vore bra!


Idag bestämde jag mig även för att skriva till skolledningen och klaga (lång historia, vi tar den en annan gång)


Just det, när vi åkte in i Skövde, var marken vit <.< snö? Eller frost? Spela roll, vit mark = vinter... Jag HATAR vintern >.< kom igen, det är bara oktober ffs D: det borde vara en lag på att det inte får vara minusgrader/snö/frost/vinter i oktober <.<


Dagen då, i korta drag.

+ Maries pass fixat (ett steg närmare england)

+ Har dator igen, skype och fiesta<33 loooove

+ Efterrätt i skolan :3

+ sovmorgon

+ Endast 2 lektioner *-*


- Förkyld

- Pasta till lunch

- sur busschaför

- MARKEN I SKÖVDE ÄR VIT!!

- måste städa mitt rum <.<

(måste sluta nu, det kommer bli väldigt måna minus annars...)

Av Sandra - 20 oktober 2010 19:00

~Tidsinställt inlägg~


Just nu sitter jag troligtvis hemma hos pappa och dampar sönder för att jag inte har någon dator O.o (tänkte bara dela med mig av min sorg här)

Ingen Fiesta = Ingen Yeb och ingen Agnes = Inget (roligt) att göra

Så ja, nu har jag informerat alla stackars läsare *host* (Marie, Chiro kanske Zebbe och Deca) om att jag inte har någon dator och därför är jag troligtvis väääääääääldigt uttråkad ;) Snäll jag är *smile*


/Yendri

Av Sandra - 20 oktober 2010 00:31

För varje slag mitt hjärta slår,
så hoppas jag att du förstår.
Att varje slag, det slår för dig.
tack för att du finns hos mig.
Du lärde mig le åt allt svårt,
du finns vid min sida när livet är hårt.
Du vet att du betyder allt för mig,
jag skulle aldrig kunna leva utan dig.
Tack för att du finns och lyser upp min dag.
Hoppar du, Hoppar jag...

  

Av Sandra - 18 oktober 2010 20:57

Jag önskar

att jag visste hur du känner

att jag visste hur du tänker

att jag visste hur du mår


Jag önskar

att alla kunde vara som du är

att alla kunde lyssna som du kan

att alla kunde bry sig som du gör

 

Och jag önskar

att jag alltid kommer få höra ditt skratt

att jag alltid kommer få se dig le

att jag alltid kommer få vara din vän


Men allra mest önskar jag, att du kunde förstå

hur mycket du betyder för mig

hur bra jag mår tack vare dig

och hur mycket jag faktiskt älskar dig


Tack, för att du accepterar mig för den jag är<3


  

:D

Av Sandra - 14 oktober 2010 20:56

Haha, jag mår fantastiskt bra just nu :) det är inte ofta man hör det från mig nu för tiden ^^ Men ärligt, allt är helt underbart<3 Börjar komma igång med projektarbetet, känner att jag klarar av situationen hemma (även om jag fortfarande hatar den) och jag har de bästa vännerna i världen<3


Har snackat en massa med Yeb idag (som vanligt?!?) och även ett telefonsamtal till en gammal vän har hunnits med :) en intervju ute på Rödjan blir troligtvis nästa vecka och till och med läxorna flyter på för tillfället.

Tänk om livet alltid kunde kännas så här bra :)


Nu ska jag ta och duscha och sen knarka lite musik innan yeb kommer tillbaka :3 förhoppningsvis blir det typ CC tillsammans med honom och Agnes då :) (så kan han skälla lite mer på mig)

Älsk på det ^^<3


Love ya<3

/Yen

Av Sandra - 14 oktober 2010 01:18

Underbar och vidrig dag på samma gång.. Kul..


Underbar därför att jag har ägnat en massa tid till att prata och questa med yeb<3 Det känns som om vi har blivit ännu bättre vänner sen vårt gräl i helgen, kanske för att jag vågar lita mer på att jag inte kommer att förlora honom, vi grälar då och då, så som vänner gör, men hur hemsk jag än är så accepterar han mig alltid som sin vän igen. Vilket är viktigt.
Plus att han berättade att sist var han nära att ta bort mig från sin vänlista.. Det gjorde ont kan jag säga, väldigt väldigt ont. Så jag kommer vara försiktigare nu, och göra allt för att han ska bli nöjd med mina kunskaper inom Fiesta.. det är oftast något sånt som våra gräl börjar med. Att jag inte är bra nog.


Haha, som jag har sagt förut.. det är rätt skumt ändå, hur en person på internet kan visa sig betyda så mycket. Alltså att han loggar ut utan att säga hejdå eller skriver ett "hello" utan en smiley kan ge mig en liten hjärtattack.. "Är han arg på mig?" "Har jag gjort något?" "Har något hänt" ja, sådana tankar. Och om han loggar ut utan att säga något och sedan inte loggar in igen direkt, det känns värre än om någon skulle sticka en kniv i mig. Ärligt, så mycket betyder han.

Haha, en vanlig (men samtidigt väldigt ovanlig) kille från England, har vänt upp och ner på hela min värld. Wow, det är helt otroligt, men jag gillar det :) Det känns bra att ha något att se fram emot. Att sitta i skolan och veta att han finns där när jag kommer hem. Redo att lyssna om jag behöver skälla lite om de i klassen, idiotiska lärare osv. Och det känns riktigt bra att kunna gå och lägga sig på kvällen med känslan av att någon stans finns det någon som verkligen bryr sig. För visst gör han det? Det måste han göra, så många timmar som han ägnar åt att snacka med mig på Skype.. Och så mycket tid som han ägnar åt att lära mig att bli bättre i spelet.. Ja, visst är han en speciell vän, och jag hoppas på att träffa honom i verkligheten snart med..


Btw, Yen är nu lvl 68. Jag har divorcat LuvLuv med Sassan och förhoppningsvis gifter sig han och Yendri nästa vecka (om han inte ångrar sig)

(som om någon bryr sig)


Vidrig var dock slutet av dagen därför att en av mina andra närmaste vänner, även hon från Fiesta, inte mår bra just nu, och hon vill inte berätta vad som är fel :/ det gör mig orolig, jag bryr mig så mycket om henne och att veta att något är fel, men inte vad.. ja, det är en slags tortyr i sig.

Förhoppningsvis blir allt bättre för henne snart, men jag kan inte spamma henne och fråga hela tiden heller, gör jag det lär hon la snart sluta svara, eftersom det enda svar jag ändå får är att hon inte vill prata om det.


Nu ska jag sova, om jag hittar lil Mon.. Någon (Annelie?!) har städat bort henne D:


God natt

/Sandra

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards