Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sandra - 3 oktober 2010 16:30

Förra sommaren, en årstid så ljus

kom en familj till sitt sommarhus.
De skaffade en katt så liten och go,

natt och dag fick den inne bo.
Han myste och trivdes i moderns famn,

att matas , kramas och kallas vid namn.


Men sommaren tog slut och hösten kom.

Semestern var över , familjen for hem.
Och katten den tänkte : Vad gjorde jag fel?

vad hände med barnens lek och kel?
Jag står här vid dörren och väntar på er!

Säg mig: Älskar ni mig inte mer?


Där satt han på trappan dag som natt ,

han var ju bara en sommarkatt.
Kylan kröp närmare och snön föll vit,

varför kommer ni inte hit?


När våren och sommaren nalkas igen

kommer familjen till sitt sommarhem.
"kom lilla kissen" ropar de lent.

Men för han som blev lämnad var det för sent.
Under en lövhög han ligger så still,

den kärlek han fick då räckte ej till .


Av kyla och svält, ett kattliv dog ut

och detta på grund av att sommaren tog slut.

Av Sandra - 1 oktober 2010 01:06

Ja, klassen har ju fått höra en del om dessa fantastiska saker jag fick på posten i måndags, dock så har ju inte de utanför klassen sett dem än *-*Inte för att jag vet om någon bryr sig, men här kommer bilderna jag lovat er ^-^

(Ordningen blir som den blir då jag inte orkar bråka med bloggen atm)


  

  

  



    

Blah, fick knappt med hans namn i hörnet, men det står iaf "From Marcin"

(vågar man nämna hur mycket jag älskar hans namn?)<33

"I won't top that" Haha, undrar hur många gånger jag och Marie läste upp den meningen *-*

Sötsak Agnes<3

   Meningen vi i klassen ägnade en stund åt att försöka översätta ^^

 Boiben the Roib ja.. Underbart smeknamn (ugh)


Det var presenten från Yeb och Agnes, Hello Kitty'n (Lil Mon) följer nu med fram och tillbaka mellan mamma och pappa :) min lilla reskamrat som aldrig kommer lämnas på något ställe, hon får flytta runt med mig<3

Behöver jag nämna hur glad jag blev? Mamma ringer och säger "Du har fått paket" jaha, och? Jag fyller år? Big surprise! "Från England" "WTH???!!!??" Sen var jag tvungen att vänta hela kvällen och hela natten till tisdag morgon innan jag kunde få det *-* och dagen i skolan behöver jag väl inte ens nämna då Marie som typ är den enda som orkar läsa hela tiden var där ^^ men läste nog kortet en miljon gånger (plus att det for runt mellan klasskamraterna, som verkade rätt förvånade över att personerna jag alltid snackar om faktiskt finns på riktigt ^^) Haha, sa till och med på Historian "Jag tror inte att något kan sabba mitt humör idag" och vår lärare ryter "Håll tyst med dig.. Ja, nu har jag försökt i alla fall"

Så ja, tisdagen var en sjukt bra dag ;) tror inte ens att ett oförberett engelskaprov hade kunnat sabba det ^^<3




 Måste visa presenten från Elin med, ett sjukt läckert halsband<3        (och hjälp, det här inlägget lever sitt eget liv, inget hamnar där jag vill)

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards