Sandra - Mina tankar i ord

Alla inlägg den 5 november 2009

...

Av Sandra - 5 november 2009 17:51

Det handlar inte alltid om hur man ser ut,

utan hur man beter sig.

Det handlar inte om hur många vänner man har,


utan vilka som alltid finns kvar.


Det handlar inte om vart man vill,

utan om hur man tänker ta sig dit.

Det handlar inte om vad folk tycker om en,

utan vad man tycker om sig själv,


och det handlar inte om att få den alla vill ha,


det handlar om att få den man själv vill ha.


Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Jag är inte perfekt, och det är inte du heller.




Av Sandra - 5 november 2009 17:22

Ja jag trivs i skolan, hur svårt ska det va att fatta? Jag älskar skolan, där finns mina vänner och där känner man sig behövd, skolan är det enda stället där jag känner att jag är duktig på något, där jag kan slappna av och veta att det alltid kommer att finnas något bra med dagen. Varför fortsätter folk tjata? Jag vet att jag är sjuk ofta men det har inget med min trivsel att göra, slappna av, låt mig andas, det är ingens fel att man blir sjuk ofta, det bara blir så…

 

Det känns ju kul när allt folk snackar om är om jag skulle trivas i plugget eller inte, som om jag skulle berätta det ändå. Det första pappa frågade när han ko hem idag var varför jag inte vart i skolan, och när jag svarade att det var för att jag vart uppe och spytt två gånger i natt verkade han inte tro mig. Tack för den, man känner sig så omtyckt när inte ens föräldrarna tror på en… Nej då började han direkt tjata om att jag inte skulle trivas i skolan och skit, men det spelar ingen roll om jag gör det eller inte, för jag skulle aldrig säga till någon om jag inte gjorde det ändå.


I morgon spelar det alltså ingen roll hur jag mår, det är bara att knapra Alvedon och släpa sig dit, det hade jag tänkt göra ändå, men det hade känts mycket bättre om man gjorde det för att man själv ville och inte för att andra ska lita på en…


Dagen har alltså vart helt jävla död, att sitta hemma utan att något att göra är mer än tråkigt, jag har roat mig med att göra klart ett gäng skolarbeten som jag låg efter med, och sen så har jag läst en jäkla massa, skrivit på mina berättelser och liknade.


Jaja, det var väl allt för idag, nu ska jag försöka hjälpa Maddie att skaffa spotify ^_~


Baii Nyappy (: <3

  

Presentation


När en stum man kommer och säger
att en döv man har hört
att en blind man såg
en förlamad man gå
Då tänker jag sluta älska er...

Fråga mig

10 besvarade frågor

Translation ^^

Besökare sen 12/10/10

Besöksstatistik

Gästbok

Omröstning

Favoritspråk? :P
 Svenska
 Engelska
 Italienska
 Franska
 Spanska
 Latin
 Japanska
 Kinesiska
 Tyska
 Grekiska
 Norska
 Danska
 Finska
 Holländska
 Polska
 Ryska
 Isländska
 Thailändska
 Afrikanska
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards